Beebide ujumine Nõmmel

Juba peaaegu Printsi sünnist saati olen ma tahtnud, et laps hakkaks ujumas käima. Tänapäeval on neid võimalusi ju rohkem ning hea ju oleks kui laps ennast võimalikult varakult vees mugavalt tunneks või pigem jääks ennast mugavalt tundma (esimesed 9 “elukuud” ulbib ju nagunii vees), kuid mina muudkui venitasin seda kummi kuni 6 kuud nagu nalja mööda lendasid.

Beebi varasematel elukuudel on vist parem sünnitusmajade ja haiglate poolt pakutavatesse beebide individuaal ujutamisesse minna, kuid nendele aegadele on ääretult suur konkurss ning iga järmise kuu ajad lähevad vist eelmise kuu 20. internetti üles. Ma tunnistan, et mul tavaliselt lähevad sellised asjad meelest ära ning ega ma ei viitsi väga tõmmelda ka, seega hakkasin vaatama, mida mujal pakutakse. Beebide ujumise tunnid leiavad aset vist praktiliselt kõikides ujulatega või väikeste basseinidega spordikeskustes, kuid mulle oli oluline ka transport ning parkimine – ei taha ju ujumast tulnud lapsega mööda maailma rännata, mistõttu jäi minu jaoks kõrvale Reval. Kuna ideaalis oleks tore, kui Ste saaks temaga tulevikus ujumas käia, siis vaatasin ka ajaliselt sobivaid kohti, mistõttu kukkus ära Audentes (seal on need tunnid vist kuskil 10 või 11 hommikul).

Lõpuks jäi pinnale selline organisatsioon nagu Päikesetants. Lisaks ujumisele pakuvad nad mitmeidki teisi tunde ja kursusi, näiteks rasedate jooga, beebide jooga, sünnituseks ettevalmistamine jne. Ujumistunnid on mõeldud 3-kuustele kuni 3 aastastele ning leiavad aset nii Nõmme kui Õismäe ujulates.

Esmalt öeldi mulle, et neil rühm päris täis ja pole kindel, kas neil esmaspäeva õhtuseks trennis kohta on, kuid huvi korral pidin jätma oma kontaktdetailid ja nad võtavad minuga ühendust.

Õnneks tekkis koht juba eelmisel esmaspäeval, nii et saime kohe ära proovida, kuidas meil vees läheb.

Päikesetantsu veebilehelt leiab ujumise rühmatundide kohta järgmist informatsiooni:

“Ujutamise rühmatunnid
Rühmatund sobib 3 kuu kuni 3 aasta vanustele lastele koos vanemaga.
Vesi on suurepärane abiline – lõdvestab, rahustab ja teeb liigutamise kergeks ja kiireks. Vees olek iseenesest on hea ja kasulik, aga vees aktiivne tegutsemine on veelgi parem. Lapsed, keda on regulaarselt ujutatud, arenevad kiiremini ja omandavad füüsilisi oskusi kergemini.
Vees ollakse umbes 35 – 40 min. Nõutud on ühekordsed ujumismähkmed või spetsiaalsed imikute ujumispüksid. Vee temperatuur on 33–34 °C. Laps võiks enne basseini tulekut olla kodus harjutanud umbes 34 °C veega.”

Esimesel korral jäin väheke hiljaks ja enamus olid juba riietunud, pesnud ja basseinis, seega oli meil ruumi lahedalt, et ennast valmis sättida. Eile olime aga õigeaegsed, seega oli riietusruum päris täis. Ruum ise ei ole ka väga suur ning kamba peale on vaid üks mähkimislaud, kus last valmis panna, seetõttu on soovitatav kaasa võtta kas turvahäll kui autoga minek või siis näiteks lisarätik, mida siis saab maha panna just beebi või väiksema lapse tarvis kes ise ei istu.

Bassein ise on ka päris väike, aga samas eks ta ju väikelaste jaoks mõeldud ongi. Esimesel korral minnes nägin, et veetemperatuur oli 34 kraadi, eile näiteks oli 32 kraadi – soojalembeseid lapsi võiks kindlasti enne jahedamate temperatuuridega harjutada. Õnneks on Prints üks paras eskimo ning kuuma ta meil nagunii ei kannata.

Eile sattusin istuma basseini äravoolu toru ette (vist) ning iga kord kui ma selja vastu seina toetasin ja selle augu ette jäin, oli selline tunne nagu keegi üritaks mul nahka seljast ära rebida või rämedat maasikat teha 😀 Oih.. Ma loodan, et mõni laps sinna ette ei satu, sest see oleks päris valus.

Treener Kudrun Vellet on ise hästi tore ning üritab seal kõigi vahet liikuda ja neid juhendada, eriti just uusi, et niiöelda suund kätte näidata. Muidu harjutused ja liigutused on enamvähem samad, mida proovida ja teha, et lapsel piisavalt vaheldust oleks nii et järgmistel kordadel on endal ka rohkem aimu mida vaja on.

Huvitav on muidugi see, et kui alguses öeldi mulle, et nad ei tea, kas kohta on, siis pärast esmakordset käimist öeldi mulle, et me saame kenasti jätkata ning võime vabalt maksta kuutasu (novembrikuu tulevaste trennide eest ja siis juba käidud trenni eest). Kuidas see koht siis maagiliselt tekkis? Või panustatakse sellele, et kõik iga esmaspäev nagunii ei käi? Seda ma nüüd ei teagi, kuid vähemalt meil on koht olemas, kus sulistamas käia ja Printsile sajaga meeldib.

Leave a Reply

