Elu lapsega ehk viimased 24 tundi

Tavaliselt kommenteerin ma muudkui seda kui kiiresti aeg läheb. Täna tulin ma aga ma sõnu sööma ja tunnistan täitsa ausalt, et viimased 24 tundi on olnud nagu terve nädal. Ausalt.

Et kõik ausalt ära rääkida, alustan ma oma juttu eilsest õhtust. Nagu ma oma eelmistes postitustes maininud olen, siis on meil praegu käes mingi veider periood, kus hoolimata sellest, et silmad vajuvad kinni, laps magama jääda ei taha. Lisaks ohtrale kussutamisele ja mööda tuba ringi käimisele tundub käruga jalutamine veelgi tõhusam, seega oleme me kui vähegi võimalik iga päev 2 korda jalutamas käinud, et nii enda kui ka ehk lapse närve ja häält säästa.

20.06-20.58 – Laps magas edukalt peaaegu terve meie jalutustrajektoori. Win! Koju jõudes vahetasime mähku ära ja tuduriided selga ning siis õhtust sööma.

21.28-22.26 – Programm “Kussuta, jaluta ning kindlasti ära istu” (KJNKÄI) ehk kuidas panna unist last magama, kes ise ei tea, et ta unine on.

22.26 – Siis võis ta lõpuks magama jäänuks lugeda, kuid see õnn kestis mitte rohkem ega vähem kui 4 (!!!) minutit, millele järgnes taaskord programm KJNKÄI. Üllatus-üllatus. Seekord läks pool tundi aega ning noormees kustus seekord tunniks ajaks.

scumbag-baby-meme

00.17-00.26 – Söögipaus, pärast mida ei olnudki enam suurt sõda vaja, et uni uuesti tuleks. See on hetkel veel vähemalt hea, et öösiti kulgeb kõik rahumeelselt.

00.27-03.29 – Esimene korralik ööuni.

03.29-03.40 – Esimene öine söömine ja mähku kontroll.

03.46-07.24 – Ööuni vol 2

07.24-07.35 – Teine öine söömine (minu jaoks) ja mähku kontroll. Ma tean, et mul on vedanud, et mu laps näiteks öösiti iga tunni tagant ei ärka, kuid see iga 3 tunni tagant ärkamine on ka päris ränk. Seetõttu sundisin vaest väiksekest uuesti unne.

07.50-8.55 – Hommikuuni. Varasemalt oli meil ärkamise kellaajaks 10, nüüd on see tund aega varasemale kukkunud ning kipub suht täpne olema. Peale teist korda luti suhu toppimist andsin ma alla ja soostusin lapse riidesse panema 😀

Ma olin täna hommikul nii väsinud, et ma lihtsalt ei jaksanud käruga õue minna ja lootsin hoopis vaikselt kodus kükitada kuni laps magab. Oh what dreams I had… Prints oli kuskil tund aega üleval enne kui ta ohtralt jorisema hakkas ning ükski poos talle enam ei sobinud. See tähendab üldiselt seda, et tal on uni, kuid uni see kurivaim, on nõrkadele. Peale kussutamist ja jalutamist jõudsin võiduka lahenduseni.

10.07-10.37 – Pool tundi õndsust.

10.37-10.47 – Söögipaus, millele järgnes tagasi unele suigutamine. Mis see laps siin ikka müttab, magagu parem, eks 😀

10.55-12.05 – Ennelõunane uni, mille käigus ma ise ka silma looja lasksin. Õnneks oli Stel vaba päev ja ta tegeles Printsiga kui see ärkas.

13.25-13.27 – Väga lühike söögipaus, mille käigus mind ilmselgelt sõimati (täpne sõnastus on teadmata, kuid see tundus väga intensiivne ja vihane). Ilmselt oli laps päris väsinud, kuna ta ju enne ka väga pikalt järjest ei maganud ning üldiselt trumpab meil väsimus söömise. Ei tea küll kelle laps ta on, sest emme-issi eelistavad vist söömist 😀

13.56-14.30 – Lõunauinak? Nii kauaks seda vaikust siis oligi…Vaid 30 minutit. Egas siis midagi. Lapsel nägu naeratas peas kui voodi juurde läksin, seega polnud ta vist väga väsinud. Lasin Printsil “vabalt jooksma” ehk siis natuke aega mängis mati peal ja siis tsillis nii emme kui issiga.

15.28-15.33 – Söögipaus. Kuna istumine ja lamamine on liiga mainstream söömisasendid, siis tema kõrgeauline härra soovis, et teda söödetakse püsti seistes ning samal ajal kiigutades. Ausõna. Tema 7+ kilo juures on sellised ettevõtmised päris huvitavad. Taaskord usun, et süüdi on ka Une-Mati ja vähene magamatus. Pärast 20 minutit kussutamist ja veel ringi kõndimist ja kiigutamist jäi Prints oma lõunaunne (pigem juba pärastlõunasesse unne).

15.50-17.50 – Olge te tänatud! Natuke aega rahu ja vaikust.

17.51-18.02 – Söögipaus. Seekord oli lamamine lubatud ning isegi ropendamist tuli vähem ette. Ma pole 100% kindel, mis selle ropendamisega on, kuid alguses vist ei saa piim vedama ja siis ei saa pidama. Ma olen täheldanud, et tal läheb tissi “käima tõmbamiseks” kuskil 50 sekundit kuni minut, olenevalt ta tujust ja innukuse astmest ning pärast seda kulistab nii et hoia ja keela. Ropendamine kestab üldiselt siis alguses ja pärast seda kui suurem “laine” on mööda läinud ja ta peab natuke ise vaeva nägema. Prints nagu ta on… Hah! Siis kui ise pigistan, lendab piima kahte lehte nii et… Hellik ma ütlen. Kui ta vaid teaks kui kaua tulevikus vesipiibu käima tõmbamiseks aega läheb 😀 …

18.05-19.15 – …või midagi sinnakanti. Laps sai mahti mängida ja natuke võimelda enne kui me jalutama läksime..

19.15-20.32 – Jalutuskäik. Kui tavaliselt on kindel mats see, et Prints esimese 5 minuti jooksul vankris magama jääb, siis täna ei olnud KINDLASTI see päev. Muudkui vahtis ringi, endal silmad punased peas nagu laborirotil (tema märk sellest, et ta on väsinud) ja heitis oma lutti nelja tuule poole. Kahjuks ei lennanud lutt piisavalt kaugele nii et emme abivalmid näpukesed aitasid ta pidevalt suhu tagasi. See ilmselt tekitas furoori, sest tavaliselt järgnes luti suhu panemisele vingerdamine ja kriiskamine. Oh yay! Lõpuks sai mul villand niiet ma mässisin lapse teki sisse nii et nurgake kattis nägu ja lihtsalt kõndisin temaga edasi niikaua kui Ste käru lükkas. Pärast kahte katset jäi ta lõpuks ka vankrisse magama ning magas edukad 35 minutit. Win?

Kui me oma magamata lapsega lõpuks koju jõudsime, oli näha, et ta oli ikka väsinud, mis väsinud. Vahetasin tal riided ära ja pakkusin süüa. Ei, aitäh. No mis mõttes? Juba peaaegu 3 tundi möödas, mis moodi sul nälga pole? Ei taha! No miks sa ei taha, võta ikka! Mmmm… Ainult siis kui sa püsti seisad! Fain!

20.49-20.58 – Jõu ja ilu numbrid selleks, et laps enne magama jäämist kõhu täis sööks. Heh! Tundub, et mu käemusklid hakkavad selle tsirkusega harjuma, sest nad ei läinud isegi valusaks ega krampi. Järgnes lapse magama panek.

21.06 – …. – Hetkel ta veel magab, kuigi varsti saab 3 tundi täis ning ta peaks ehk miskit sööma. Kuni praeguseni olen ma teda 2 korda kussutamas käinud ning vähemalt 5 korda lutti tagasi suhu panemas.

Oeh… Mis küll sellel lapsel on? Arst ütles, et need on kõigest kasvuraskused. Mul on varsti närvivapustus ja unehäired kui see nii edasi läheb 😀 Tahaks oma heatujulist magajat tagasi! Anyone?

Kõikidele rasedatele soovin edu. Kõikidele tulevastele isadele soovin kannatust ja külma närvi, sest kui te lähete närvi lähevad ka emad närvi ja kui emad lähevad närvi, lähevad lapsed närvi – kõik ei ole nii lihtne kui te arvate. Vähemalt mitte edaspidi. Kõikidele emadele saadan tervisi ja neile, kellel selliseid probleeme pole, saadan õnnitlusi.

i-slept-like-a-baby

 

Leave a Reply

