Ratturid ja ühistransport

Sellest olen ma ammu aru saanud, et rattaga sõitmine on mingi uus trend ning linnapildis näeb rattaid ka järjest rohkem. Iseenesest on tore, et inimesed aktiivsed on, kuid mul viskas eile küll vähe närvi mustaks.

Ühistransport on Tallinnas tasuta ja seetõttu üpris popp, kuid värskele lapsevanemale, kes eelistab käruga liikuda, on ükskõik milline ühistranspordi vorm paras piin. Kunagi ei tea, kas bussis on piisavalt ruumi ning ega ma kellelegi oma käruga nii füüsiliselt kui vaimselt ette ei jää. Iga vankrit vaadatakse sisenemisel nagu mingit perekonna haisvat musta lammas. No ja mis ma siis tegema pean? Ainult autoga sõitma? Pikemad ja tüütumad otsad teen ikka autoga, aga muidu üritan ikka niisama läbi ajada.

Eile näiteks läksin sõbrannale Sakku külla ja kuna ma elan rongipeatusele nii lähedal, siis otsustasin rongidega minna. Rong on muidu üks mu lemmikumaid transpordiliike, sest esiteks see ei loksuta (eriti suur boonus oli see rasedana liikudes), seal on lahedamalt ruumi kui näiteks bussis ning jõuab kiiremini kohale – suur boonus tipptunni ajal liikudes. Otse rongi küll ei läinud, kuid kõigepealt sõitsin Balti jaama ja siis sealt edasi Sakku.

No püha jumal. Mulle tundub, et kõik need ratturid, kes ringi liiguvad kasutavad mingil hetkel rongi. Linna sõites ei olnud neid rattaid nii palju, kuid päris mitu konksu oli täis, kuid kui ma Saku rongi läksin ja ennast kuhugi võimalikult kompaktselt ära parkisin tuli neid rattaid nagu seeni pärast vihma. Kuskil Liiva kandis tuli peale üks mutt, kes hakkas seal midagi korraldama ja ühele emale ütles, et see oma käru liigutaks, sest ta ratas ei mahu. Üllatus-üllatus. Järgmisest peatusest tuli veel rattureid peale, kuid need ei kobisenud midagi.

Miks on vaja siis rattaga sinna rongi ronida? Kui sa juba nagunii rattaga sõidad, siis äkki liigutaks end vähe rohkem ja sõidaks sinna kohale kuhu vaja? Lapsega koos liikumine on minu meelest eluliselt olulisem kui rattaga ning kuna kärud on muust ühistranspordist peaaegu et välja tõrjutud, siis meile ongi veel rongid jäänud, kuna seal on rohkem ruumi. Samas väidaks mõni nendest muttidest, et aga miks lapsega üldse kodust vaja välja ronida on? Miks on vaja nii kaugele sõita, et üldse ühistranspordi peale minna? Ma leian, et kärudel võiks ikkagi olla vähe nagu eesõigus ning igasugused kobisejad võiks vähe tagasi tõmmata. Hea on, et keegi mulle otse midagi ei öelnud, sest niigi istusin enamus aega nii, et käru oli praktiliselt süles, et teised mööda mahuks – kui veel mingit mölinat minu suunas oleks tulnud, siis ma oleks vastu ka öelnud. Tagasi sõites ei saanud ma üldse istuma ning seisin seal kus parasjagu ruumi oli. Samal ajal kui üks naine blokeeris oma rattaga kõik istekohad (ratta konksud oli muideks ka vabad).

Muidu saab Elroni lehelt rongiaegu kontrollides näha ka, millal on suurem rataste vedu (ratta märk on kas roheline, kollane või punane), kuid suvel ei saa minu meelest küll mingit reaalset ennustust teha (peaaegu nagu ilma ennustamine 😀 ), sest inimestel on ju puhkused ja siis nad liiguvad nii ebakorrapäraselt nii kui nii.

Paraku ei saa päris nii, et lapsega esimesed 3 eluaastat üldse kodust välja ei lähe, sest kuidagi peab ju arsti juurde saama. Arstid soovitavad ujumas käia ja värskes õhus liikuda. Mis siis emadel üle jääb? Hakata ainult oma lapsi ringi tassima?

Ma lihtsalt soovin, et oleks mõni selline hetk kus inimesed seesmiselt ei minesta kui mõni lapsekäru kas bussi, rongi või trolli peale läheb, sest olgem ausad – igas bussis, rongis või trollis on kärudele ja ratastoolidele lausa OMA KOHT ära märgitud ning tegelikult ei tohiks seal siis niisama töllakad seista ja nägusid teha kui mõni käru peale tuleb. Ma saan ka sellest aru, et mõnel ajal on transport rohkem rahvast täis kui ülejäänud päevasel ajal, kuid ma olen kindel, et ükski ema ei lähe oma käruga roosalt ja rahulikult tipptunni ajal liikvele (kui just haruldane olukord seda ei nõua). Päevasel ajal ummistavad jällegi vanurid, nii et millal siis kärudega liiklema peaks?

Kas on mõni asi millega siis rasedad ja kärudega naised tohivad liigelda ja mis kell?

One thought on “Ratturid ja ühistransport

  1. Minu arust on eestlastel üldse komme kurjalt inimesi vaadata mida iganes nad ka ei teeks, alati on selline kritiseeriv pilk. Aga loomulikult on rasedel ja väikelastega emmedel eesõigus, sellised kobisejad tuleb rahulikult perse saata! Muidugi igaühel ei ole seda julgust (minul näiteks :D) aga muud võimalust pole kui mitte välja teha igast idiootidest enda rahulikult elamise nimel. Sõbranna just rääkis, et ta käib igal pool bussiga, et need astmetega bussid on jubedad käruga sissesaamiseks ja enne hakkavad sead lendama kui keegi appi tuleb eks. Soovin sulle jõudu ja julgust, et kõik kobisejad pepusse saata, emmedel on niigi palju mille pärast muretseda!

Leave a Reply

