Ja varsti ta abiellub ja kolib kodust välja…

Ma hakkan vist iga postituse alguses kõlama nagu korralik vanur kunagi ja õhkan korduvalt “aeg läheb nii kiiresti”. Ma pole vist kunagi 100% aru saanud kui mu ema ja vanaema seda fraasi on kasutanud, MIDA see täpselt tähendab, kuid nüüd ma pean tõesti oma sõnu sööma ja leppima faktiga, et kui sul on omal lapsed läheb aega umbes 1000 korda kiiremini kui enne laste saamist. Nii. Nüüd olen ma selle välja öelnud.

Ma pole täpselt kindel, mida ma varasemalt ette kujutasin, kuid minu jaoks toimuvad muutused Printsi arengus ja igapäeva elus liiga kiiresti ja liiga üle öö. Näiteks pühapäeval kui ma ta Assakul karu-Mati peale kõhuli panin ajas ta esimest korda täiesti korralikult maast lahti ja vaatas ringi. Muidu on ka pead tõstnud, aga kuidagi ligadi-logadi, seega oli seekord hoopis teisiti. Pärast seda päeva on ta iga kord kõhuli pannes nii asjalik ja täna keeras pead ühelt poolelt teisele, et toas ringi vaadata.

20160625_130026

Pühapäev 26.06

Ausõna see soeng on tal sünnist saadik selline olnud. Ükspäev kui ma seda lamedaks kammida üritasin, jäid otsaeest ja kukla pealt kaks kohta ikka turritama. Isasse, mis muud 😀

Teine asi, mis on muutunud on tema söömine ning see teema ajab mind natuke rohkem ärevile. Kui kõigepealt sõi ta umbes 15 minutit ühest ja 15 minutit teisest rinnast, siis vahepeal vähenes söömise kogukestus umbes 15 minuti peale (mõlemast rinnast kokku) ja nüüd ei söö ta väga palju kauem kui 4-6 minutit, mistõttu annan ma talle praegu ainult ühest rinnast korraga. Teadupärast kinnitab erand reeglit, seega on paslik mainida, et kella 3 ajal öösel sõi ta 10+5, ehk siis üle pika aja jälle 15 minutit. Ma ei ütleks, et see söögikordade vahe niivõrd suur oleks olnud, aga eks ta öösiti magab tsipa kauem tõesti. Samuti oli meil eile esimest korda kakamistel üsnagi suur vahe – esimene kord päeva jooksul oli 9 ajal hommikul ning teine alles vist kuskil 10 ajal õhtul. Siis pani muidugi mõnuga nii et mähkimiseks mõeldud aluslina oli koos, kuna mähku hakkas selja poolt juba läbi laskma ning plahvatus otsis vertikaalset väljapääsu. Ometigi oleme me viimaste päevade jooksul rohkem võimelnud ning nüüd on ta ka karu-Mati peal natuke aktiivsem, eriti kui saab asjalikumalt ka kõhutada kui ainult nina vastu matti pühkida.

Hea, et tänapäeval internet olemas on – saab kohe kõik mured üles otsida. Leidsin Pere ja Kodu ajakirjas ilmunud artikli, mille keegi oli täismahus internetti üles pannud ning see räägib imiku esimestest elukuudest ning on täiesti normaalne, et päevad ei ole vennad ja et rinnalaps erinevalt sööb ja kakab. Keda huvitab, saab lugeda SIIT. Ja siis muidugi saatis mu ema mulle mingi inimesed küsivad arst vastab stiilis “foorumi” lingi, mida näeb SIIT.

Kuna Prints ise tundub rahul ja jutukas ning ei karju näljast, siis vist on kõik korras. Ju ta siis suudab selle 5 minuti jooksul edukalt endale vajaliku koguse piima välja imeda. Kindlasti pole asi selles nagu mul piima ei oleks. Ükspäev siin pumbates sain 90ml mõlemast rinnast kokku pärast seda kui Prints sööma lõppenuks kuulutas ja teisel päeval kui Prints ainult ühest rinnast toitus, sain ainult teisest üksi 90ml, ehk siis puudust ei ole. Ta lihtsalt ei taha. Ja ma olen üritanud poose muuta ja tissi talle suhu panna ja kõike. Kui ma väga aktiivselt üritan, siis ta vihastab, et ma nii peast tuhm olen ja aru ei saa et ta ei TAHA rohkem süüa ning siis tuleb suuremat sorti õiendamist.

Nädalavahetusel lähme ilmselt jälle Assakule, siis saab seal beebikaaluga vaadata kui palju ta korraga siis selle 4 või 5 või 6 minuti jooksul sisse tangib. Ma tean, et beebi peaks olema võimeline ise õigetes kogustes sööma, aga võib olla on ta näljast nii nõrk, et ei jaksa enam karjuda? 😀 No okei… See pole vist päris õige arvestades, kuidas ta oma kolu maast üles ajab.

Ma ise põen muidugi seda, et kui ta nii kesiselt sööb, siis kaob mul piim ära. Ma ei tea, miks ta ära peaks kaduma, sest ega ta ju sellepärast veel tingimata väga palju vähem söö, aga ma ei tea. Hirm on selline. Ja muidugi mis saab siis kui ta pole piisavalt järgmiseks arsti visiidiks juurde võtnud ja nad arvavad, et ma näljutan last ja ainus võimalus on hakata lisatoitu andma. Muidugi on ka selline variant, et mul tuleb vahukoort ja Prints lihtsalt ei tunne vajadust piima meeletult sisse lahmida.

Ehh.. Duty calls! Prints ärkas vahepeal üles ning siinkohal taaskord hea näide. Pärast 2.5 tundi sõi ta ainult veidi alla 3 minuti – samas oli mähe tublilt pissine, nii et… go figure. Võib olla ma lihtsalt ise reageerin kergelt üle, kuid raske on olla nagu vana rahu kui isegi issi hakkab meil muret tundma, et laps näljas ja võib olla peaks talle pudelist süüa andma. Samas… Laps ei karju ega tundu alatoidetud. Eks me varsti näeme…

20160629_110253

Tänahommikune näljahädaline

 

Leave a Reply

