Peaaegu 3 nädalat emadust

Sõnal “ema” on minu jaoks alati väga suur autoriteet olnud. Ma isegi ei tea miks. Ilmselt sellepärast, et ema on see, kes meid lapsest saadik toetab ja kasvatab ja juhendab.

Tundub nii veider, et mina kuulun nüüd ka “emade” hulka ja et minu kohus on nüüd Printsi toetada ja kasvatada ja juhendada kui aeg käes. Eks seda toetamist ja kasvatamist tuleb juba praegu veidi teha, kuid õnneks hetkel ei nõua see väga palju, sest kui kõht on täis ja pepu kuiv on ka meel üldjuhul hea.

Mul on ka veidi raske uskuda, et Prints on varsti juba 3 nädalat vana ning üsna pea juba kuuajane. Kui aeg nii edasi läheb, siis võtab ta varsti naise ja kolib välja 😀 Selle aja kadumisega tekib väike paanika – beebiaeg möödub kiiremini kui Eesti suvi. Näiteks ma ükspäev avastasin, et need kõige väiksemad beebiriided on juba veidi väiksed või siis lollis suuruses. Osad body’d lähevad pigem laiusesse kui pikkusesse või siis on meie Prints usinalt kasvanud.. Igatahes, kui ma talle neid body’sid selga üritan panna ja alt kinni trukin, siis lähevad õlad paljaks. Veider värk. Muidugi võib ka olla, et see on lihtsalt selline loll lõige, seega vaadake nende ümbrikbody‘dega ette. Samas H&M’i omad, millest üks oli kojutoomiskomplekt ja teine lihtsalt üks nunnukas Winnie Puhhi oma, on normaalse lõikega ning tunduvad olevat kehast pikemad. Vist. Või siis tuleb lihtsalt tõele näkku vaadata ja tunnistada, et meie väike nublu on kasvanud.

Kindlat päevakava meil veel ei ole, kuid üldiselt on nii, et ööunne paneme ta kuskil üheteistkümnest kuni üheni, olenevalt sellest kuidas päev läinud on ja millal ta õhtul viimati magama jäi. Näiteks eile õhtul äratasime ta veidi peale kahtteist öösel, andsin süüa ning jäi taaskord päris kiiresti magama. Ega ta väga palju sel korral ei söönud, seetõttu ega sealt väga pikka und seekord ei tulnud ka. Siis ärkab ta uuesti (olenevalt siis ööune alguse ajast) ajavahemikus kahest neljani, sööb ja tavaliselt kakab ning siis magab kuskil ajavahemikuni seitsmest üheksani. Eile hommikul olin ma ise ka megalaisk ja siis magasime Printsiga koos kuni 12ni päeval – muidugi vahepeal väikeste söögipausidega. Täna andsin talle seitsme ajal süüa ning asusin ise tegudele.

Kõige raskem vist ongi toimetusi planeerida, näiteks nagu söögi tegemist. Ste on muidugi ka päris palju süüa teinud viimasel ajal, kuid kuna ta läks tänasest tööle tagasi, pean ma midagi paremat välja mõtlema. Ilmselt tuleb hakata utiliseerima seda aega, mil Prints magab, kuid ühe uinaku ajal pean ma ilmselt temaga koos magama, sest muidu ma suren lihtsalt maha. Eilse öö kohta ma eriti ei kurda, sest ma sain 5 ja pool tundi päris adekvaatset und – võib olla tuleb millalgi lapsega koos väike uinak teha.

Mis me siis vahepeal teinud oleme? Esiteks ütlen ära, et kodus on ikka nii palju parem olla kui haiglas 😀 Kassid hakkavad ka Printsiga ära harjuma ning öösiti kui ma teda elutuppa söötma tulen, magavad nad õndsat und. Kogu see lapse eest hoolitsemise värk on tulnud nii loomulikult ning ma saan juba aru, kas tegemist on lihtsalt rahulolematuse äginaga või on juba kerge viha pulbitsemas. Üldiselt on meil vaid rahulolematuse äginad, mõnikord aktiveeritakse ka kiledavõitu hädapasun, kuid sellist puhast viha ja pahameelt on ikka väga vähe. Nüüd kui gaasid vist veidi kimbutama on hakanud (vahepeal veidi viskleb ning tundub nagu tahaks midagi välja punnitada, aga ei tule) seda pahameelt, ussikeselaadset vingerdamist ja priginat natuke rohkem tulema, aga väga hullu hetkel veel vähemalt ei ole.

20160517_215240

Esimene vann

Esimene vann võeti vastu väga suure kisaga. Me polnudki kindlad, miks see vann sellise vastuvõtu sai, kuid meile pärast tundus, et võib olla hoolimata minu üritustest täpselt kraanivee kraade mõõta, sai vesi veidi jahe. Samuti kallas meie väga hoolitsev issi üksjagu vett välja, sest ta kuskilt oli lugenud, et vannis peaks natuke vett olema. Etteruttavalt ütlen, et teine kord läks palju paremini 😀

20160518_134551

Esimene vankrisõit

Õnneks on meil väga rahumeelne laps ning ta jääb nii vankris kui ka autos praktiliselt kohe magama. Samuti magab ta ilusti edasi kui me ka koju oleme jõudnud ja igasugune liikumine lõpeb.

20160520_135420

Niisama tudumise pilt

20160525_122449

Jõu ja ilu numbrid

Lugesin, et juba vastsündinut peaks hakkama vaikselt kõhuli panema. Esiteks seetõttu, et mida varem sellega alustada, seda vähem pahameelt uus poos tekitab ning teiseks tuleb ju hakata ometigi vajalikke lihaseid treenima. Teki peal talle seda väga teha ei meeldi, kuid minu rinna pealt lükkab ennast ilusti üles ja vahepeal lausa vaatab otsa. Eks sealt rinna pealt on vähe lihtsam end üles ajada, sest see ei ole nii julmalt horisontaalne pind kui tekk, kuid harjutamine teeb ju meistriks.

Samuti käisime oma esimesel perearsti visiidil, kus kaaluti ja vaadati, kuidas meil läheb. Prints kaalus eelmisel esmaspäeval 4565 grammi, mis tähendab, et ta on nüüd ilusti algkaalu tagasi võtnud ning rohkemgi veel. Mind vaadati ka veidi üle ja võeti näiteks vereproovi. Emakas on mul ilusti tagasi tõmmanud, kuid hemoglobiini tase oli madal – kõigest 89, mistõttu soovitati mul raua tablette võtta. Teise asjana peaksin endale neid rasedavitamiine ostma, sest need pidid ka imetavatele emadele hästi mõjuma. Üldiselt läheb meil kenasti ning järgmine visiit on juuni keskel, kus tehakse järgmine vaktsiin ka.

P.S – täna kontrollkaalumist tehes kaalus Prints mähku ja kerge pidžaamaga 5090 grammi ning pärast maksimaalselt 12-minutilist söötmist 5180 grammi. Holy shit! Ma ei tea, kuidas on võimalik nii kiiresti 90 grammi omastada, aga no näete… Pärast pikka muret söötmise ja söömise pärast. Nojah siis 😀

Muidu on see emaks olemine päris tore. Unevõlga veel tekkinud ei ole, sest öösiti läheb meil siiski päris hästi ning need naeratused, mida mõnikord harva ja lauskogemata näha võib sulatavad südame. Uskumatu, kuidas üks väike inimene võib nii nunnu olla! Ja me tegime ta täitsa ise valmis!

2 thoughts on “Peaaegu 3 nädalat emadust

  1. Üks ilus ja armas poisiponks on teil 🙂 Tore kuulda, et siiamaani kõik ilusti läinud. Mina tegin ikka väikseid uinakuid koos oma beebidega päeva jooksul. Esimesega vist magasin terved päevad maha 😀 Teisega sain ainult suurema lõunauinaku ajal tukkuda ja nüüd on õnneks poisid nii suured et maja maha ei põleta, kui ma väikse uinaku teen 😛 Olge siis sama tublid edasi ikka!

    • Laupäev oli meil laisk päev, siis ei teinud ma mitte kui midagi asjalikku kuni 12ni päeval 😀 Eks vahepeal tahtis Prints süüa ikka, kuid muud asja nagu ei suutnud. Vahepeal on vaja prioriteedid paika panna – söök või uni, aga muidu pole hullu, sest tõesti… saan temaga koos samal ajal päeval magada kui vaja.

Leave a Reply

