Vahest läheb hästi ka

Viimased plaanid on vahelduseks hästi ka läinud ning tundub, et õnn oleks justkui meie õuel. Vähemalt mõne asja koha pealt.

Eile õhtul käis lõpuks paigaldaja ka ära ning pani üles meie pikalt puudu oleva õhupuhasti ja kaks viimast riiulit. Kogu saagast räägin eraldi postituses, kuid nüüd on puudu ainult üks iluliist, mille ta jätkuvalt suutis kas maha jätta või seda ei olnud. No ma tõesti ei tea, kuidas nii saab tööd teha, aga mida iganes. Mind see iluliist ei häiri ning võtku nad või terve igavik. Minul rohkem midagi pakilist pole ning seega ma ei viitsi neid ise taga hakata ajama, seda enam, et nad peaks minu käest veel mingit raha ka tahtma.

Teiseks suutsin ma meie kott-tooli maha parseldada ning sain sellest täna juba lahti. Õhupuhasti (LINK!) ja gaasipliit (LINK!)on ikka veel enampakkumisel – ehk on kellelgi vaja odava raha eest? Müügis on nad selles grupis (LINK!), kus müüakse või antakse ära erinevat mööblit ja kodumasinaid. Osad asjad on päris kobedad nii et kui teil just õhupuhastit või gaasipliiti vaja pole, siis äkki on miskit muud tarvis ja leiate sealt.

Keldris ootamas veel ootamas üks tolmukotita tolmuimeja (LINK!) ja veeretatav kassi liivakast, mis meie kahele kassile lihtsalt väikseks jäi, kuid muidu oli igati mugav (LINK!). Panin need ka just sinna samasse müügigruppi üles ning esimese mõne minutiga on tekkinud tolmuimejale juba 4 tahtjat. Tolmuimejad on vist mingi defitsiit 😀 Igatahes, ma nõustusin esimesele kirjutajale kuni reedeni kinni hoidma, mis tähendab seda, et reedeks lähen ma kindlasti sünnitama, sest Murphy ütleb nii.

Kolmandaks suutsime me ilma kalli abita mu auto keskluku ja alarmi korda teha, mis oli minu jaoks selle nädalavahetuse kõige suurim võit. Enne kui ma autot kuskile tehniku juurde viima hakkasin otsustasin veidi guugeldada ja vaadata, mis “eneseabi” variante on. Leidsin auto24 foorumist järgneva teema (LINK!), kus anti mõningaid näpunäiteid uuesti sünkroomiseks.

Esiteks proovisin autos istudes puldi kahte nuppu all hoida, kuid midagi ei juhtunud. Eeldasin siis, et ilmselt on patarei veidi nõrk, sest kui aus olla pole ma oma alarmi pulti kasutanud nüüdseks vist juba 2 aastat. Piinlik on, kuid nüüd tuli lõpuks ikka asi kätte võtta. Ostsin uued patareid ja proovisin Assakule jõudes uuesti. Ikka mitte midagi. Isa abiga leidsime kapoti alt signaali vastuvõtja, mis oli kuskile auto sügavustesse kukkunud. Ma ei tea, kas see oli reaalne probleem või mitte, sest alguses selle liigutamine ei aidanud. Millega siis alarm lõpuks tööle hakkas?

cobra-remote-case1

Suurem nupp (A), väiksem nupp (B)

Ma tegin järgmist:

  • Panin patarei sisse ja vajutasin kahte nuppu korraga oodates pulditulukese vilkuma hakkamist. Puldi tuluke põles järjekindlalt ühtlaselt, vilkumist ei tekkinud.
  • Võtsin patarei välja ja kordasin eelnevat punkti. Jätkuvalt jäi tuluke põlema.
  • Võtsin uuesti patarei välja ja ootasin natuke aega (umbes 20 sekundit). Seekord jäi tuluke kohe põlema kui patarei sisse panin. Vajutasin suuremat nuppu (A) ja tuluke kustus ära, seega proovisin uuesti mõlemat nuppu. Win! Nüüd hakkas tuluke vilkuma, mis tähendab et mõlemat nuppu tuleb all hoida kuni tuluke vilkumise lõpetab (umbes 10 sekundit). Kui tuluke kustub tuleb nupud lahti lasta, mille tagajärjel läheb puldi tuluke jälle põlema, misjärel tuleb mõne hetke all hoida suuremat nuppu (A) kuni tuluke vilgub ja siis kustub. Mina vist lihtsalt vajutasin seda suuremat nuppu, kui päris aus olla…
  • Nüüd kui uuesti suurt nuppu vajutada, siis läksid auto uksed lukku ja alarm läks peale. Jee! Töötas!

Põhimõtteliselt on nii, et kui sellise juramise peale ikka sünkroonida ei õnnestu, siis võib juhtuda, et peab minema mõne spetsialisti juurde. Seda, kas sünkroonimine peaks õnnestuma, võib kontrollida ka immobilisaatori pulgakesega (peaks tulema koos pultidega). Nimelt on autos üks koht (minul näiteks on see kohe autoust lahti tehes roolist vasakul, ukse kõrval armatuuris, nii et kui autouks on kinni, siis selleni üldse ei pääsegi) kus on väike metallist ringike, mis on juhtmetega kogu alarmikupatusega seotud. Kui panna pulgakese metallist otsa vastu seda ringikest läheb alarm peale (sellest annab tunnistust tavaliselt kuskil esiklaasi külge kinnitatud punane tuluke ning tavaliselt vilguvad paar korda ka suunatuled – seda peab keegi teine vist kontrollima, kui ise parasjagu autos istuda) ning kui uuesti puudutada peaks alarm maha minema.

Pulgakese trikk näitab ära selle, kas alarm on veel adekvaatne ja muidu toimib või mitte. Iseenesest võikski ka ainult näiteks auto võtit ja pulgakest kasutada, kuid sellega kaasneb (kuidas kellegi jaoks) piinlik moment, kus auto ust avades auto alarm kisendama hakkab, enne kui sa oma pulgakesega ringini jõuad. Mulle häguselt meenub, et ma vist katsetasin seda kunagi…

Igatahes, kui muidu alarm toimib, siis tasub selle patarei ja puldiga natuke jaurata. Ah jaa! Võib ka juhtuda, et autos istudes jääb saatja natuke kaugeks, seetõttu võib proovida hoopis auto kapoti juures seismist, sest tegelikkuses on kogu alarmblokk seal ning saatja sellisel juhul puldile lähemal.

Vot selline õnnestunud laupäev ja ma olen megarahul! Päikest!

Leave a Reply

