Moving during pregnancy is healthy they said… It will be fun they said…

Mulle tundub, et kõik, kes seda öelnud on ei olnud tol hetkel viimast kuud rasedad. Kuigi eilne ilm oli hommikul päris mitte midagi ütlev, siis päeva peale tuli isegi päike välja ja olek läks päris mõnusaks. Kuna Ste võttis endale nõuks hakata uuesti aktiivseks ja tervislikuks, mis siis kätkeb endas igahommikust õietolmu söömist ja jalutamist, siis mõtlesin, et lähen ka selleks ajaks paterdama, kui tema “päris” sporti teeb. Ma ütlesin talle kohe, et ta jõuab selle ajaga, mis mina oma seda 4 kilomeetrist ringi teen vabalt selle suurema 6 kilomeetrise ringi ära teha ja võib olla rohkemgi veel, aga ta mõtles, et ta kohe ei hakka suurelt ette võtma.

Igatahes võin ennast äärmiselt tubliks lugeda, sest ma suutsin oma hiiglasliku kõhuga oma ringikese ära teha, aga kõigel on oma hind. Vähemalt siis kui rase olla. Kuskil poole tee peal hakkas keegi mulle iga sammu pealt noaga alaselga pussitama nii et ma mõnikord mõtlesin, et mu jalad ei pea enam vastu. Samuti oli selle valu tõttu raske korralikke samme teha, seetõttu lohistasin vahepeal jalgu nagu ma ei tea mis oleks viga.

2504.JPG

Üldine tempo oli väga rahulik ja keskmine pulss ei olnud ka väga kõrge. Ma pole muidugi kindel kui täpne see on, aga pärast viimast uuendust saan ma oma Sony Smartband 2 kasutada kui “pulsivööd” või siis “pulsikäevõru”. Samas see annab aeg ajalt teada, et ta ei olnud võimeline mu pulssi kätte saama. Ma pole jälginud, mida see lõppkokkuvõttes üldpildile teeb, et kas tõmbab pulsi madalamaks või siis jääb üks number lihtsalt vahele ja keskmist seetõttu väga tugevalt ei mõjuta. Päris idiootne oleks muidugi kui ta sinna ühe 0 vahele viskaks ja mind surnuks tunnistaks kui pulssi kätte ei saa 😀

Koju jõudmise hetkeks olin juba päris vigane, kuid soe vann tegi asja ikka paremaks. Öösel see-eest oli koguaeg selline tunne, et järgmise liigutuse või keeramisega jään ma lihtsalt igavesti halvatuks. Ühel korral kui ma voodist välja hakkasin ronima käis alaseljas konkreetne klõps läbi ja nii valus oli. Nagu väeti vanainimene…Võib olla ei aita see lamamine ka väga kaasa, sest raske kõht tirib selja kõveraks ning voodi on piisavalt pehme, et selgroole väga tugevat pinda ei paku. Muidugi võib olla ka see, et ma lihtsalt ise olengi nii kõver ja nüüd rasedusega tuleb see rohkem esile.

Mul on tulevikuks kindel plaan kiropraktiku juurde minna ja lasta ennast sirgu tõmmata. Seda, et mul üks selja lihas rohkem eenduv on, seda tean ma juba mõnda aega, aga millegi pärast siis kui veel võimalik oli, ma kiropraktiku juurde ikkagi ei läinud ja nõnda ta läks. Samuti olin ma sündides kõver, pärast mida käis mu ema minuga massaažides ja asjades, et mind ikka sirgemaks saada.

Iseenesest peaks täna ka jalutama minema, sest mis ma siin kodus ikka passin kui isegi mees ennast välja veab, aga ma veidi kardan, et ma tulen tagasi veel suurema sandina, kui ma praegu olen. Decisions, decisions. Ilm on ka veidi jama, nii et võib olla jätan ma tänase käigu vahele, kuid… eks ma siis vaatan.

Teised mitterasedad, kes te mu blogi loete – ärge võtke kunagi oma veatut liikumisvõimet iseenesestmõistetavalt. Ma luban pühalikult, et kui ma olen ära sünnitanud ei vingu ma enam selliste asjade üle KUNAGI, sest ma tean, mis tunne see on kui liikumine on niivõrd piiratud ja raskendatud, et kohati ongi halvatu tunne.

Päikest!

5 thoughts on “Moving during pregnancy is healthy they said… It will be fun they said…

  1. Neli kilomeetrit on ju päris palju rasedale. Sa oled vapper, aga parem võtta väiksem eesmärk hetkel 🙂 Minul on vastupidi, et alguses ei saa liikuma ja kui kõndima hakkan on valus nii selg kui tutiluu, kui mis teab veel, aga kõndides läheb tasapisi mööda. Eelmise kahe rasedusega polnud ma kusagilt valus, imestan, et kas 5 aastaga olen siis tõesti nii vanaks jäännud, et seekord on sada häda kaelas 😀

    • Lühem distants tundub nagu mõttetu üritus 😀 Aga no ma mingi vahe (siis kui ma veel rase ei olnud ja ilusasti sporti üritasin teha) käisin 12 kilomeetrisi distantse.
      Ega sa nüüd nii vana ka ei ole 😀 Võib olla ma ise olen ka liiga vara alustanud – oleks pidanud ikka ema kuulama, kes rääkis koguaeg, et ta sai minu kui ta oli 22 ja nii edasi. Rongist maha jäänud noh, mis teha 😀

  2. Ma nii tunnen puudust jalutamisest (räägin nagu jalutu), aga no kohe üldse ei jaksa.. See on see, et peale haiglasolekut ei lubatud midagi teha ja nüüd enam ei jõua 😦 Varsti Beebiga jalutan topelt 😀 Aga ma ei kujuta ette, kuidas ma vahepeal oma olematu võhmaga küll sünnitatud saan..

    • Sama siin. Mu ema räägin mulle koguaeg, et ma peaks ikka jalutama, muidu ei jaksa sünnitada. Ei tea kust tagataskust ma selle jõu võtan.

      Miks sa haiglas olid?

      • See oli kunagi detsembris juba kui mul hematoom oli ja ma verejooksuga keset ööd haiglasse jooksin ja mõned päevad seal olin sunnitud veetma. Peale seda keelati ära jalutamine, üleüldine pingutamine, seks jne jne. Et siis jah, enne ei julgenudki midagi teha kuni UH kinnitas, et hematoom kadunud, aga selleks ajaks olin ma juba vegeteerimisest laisaks muutunud.. Ja kõhu suurenedes ega asi lihtsamaks ju ei lähe 😀

Leave a Reply

