34+1 kuni 35+0

Nüüd hakkab vaikselt tekkima selline tunne nagu ma oleks igavesti rase olnud. Või kui mitte igavesti siis väga pikka aega. Ma tunnistan ausalt, et ma ei osanud 4.-6. vääriliselt hinnata, sest siis ei olnud enam halb olla ning veel ei olnud raske.

pregnancy-meme-2

Enesetunne ja sümptomid: Kasutus. Mul on terve list asju, mida kõike oleks vaja teha, kuid paraku ei jaksa ma väga paljusid asju järjest teha ning seetõttu tuleb teha valikuid. Ka kõige lihtsamad asjad, näiteks nagu nõudepesu, tolmuimejaga koristamine, pesu pesema panek + välja võtmine ei ole ju teab mis keerulised, kuid ma tunnen, kuidas peale iga toimingut ma pean selga puhkama või lihtsalt hinge tõmbama, sest iga asi võtab hingeldama (seal võib kaasa lüüa ka Printsi ribidesse ja ma ei tea kuhu sirutamine) ja vaevaline on korralikult hingata. Rääkimata kummardamisest, jalanõude jalgapanekust või näiteks millegi maast üles korjamisest.

Kasutusega kaasneb ka frustratsioon ja kerge meeleheide, sest mulle ei meeldi minu kasutu olek ja see teeb mind emotsionaalseks.

Viimastel päevadel on tihenenud ka öised vetsukülastused ning kui ma voodisse tagasi jõuan siis kõht kergelt valutab, justkui oleks päevad tulemas või midagi. Tänu tarkadele ja juba kogenud inimestele meie beebigrupis sain ma teada, et kõik see on taaskord normaalne ning keha hakkab vaikselt viimseks “pidupäevaks” valmistuma. Õnneks see päevade valu pole nagu… valus. Pigem on lihtsalt selline surve või kergelt nagu krambine või ma ei teagi. Võib olla ma olen harjunud lihtsalt igasuguse valu ja ebamugavustundega elama, et ma lihtsalt ei tunne enam kui intensiivne see päriselt on. Aga.. See peaks ju sünnitamisel ainult kasu tooma kui mul enda meelest väga valus pole 😀

Magamine üleüldse on keeruline, sest kõht on nii suureks läinud, et iga kord kui ma tahan (või pean) külge keerata, siis ärkan ma paratamatult üles. Isegi kui ma oma aktiivsusmonitori järgi vaatan, siis on näha, et sügava une peenike kriipsuke vaheldub vägagi julgelt minu kergema une kriipsukestega. Õnneks ma hetkel veel ei tunne, et ma seetõttu suremas oleks, kuid päeval on kerge uinak igati tervitatav.

Kaalutõus: Ma hetkel seda kirjutades täpset numbrit ei teagi, aga minu meelest peaks kogunenud nüüdseks olema juba kuskil 16-17kg.

Liigutused: Vaesekesel jääb seal kõhus ruumi aina vähemaks, mistõttu iga kord kui Prints end kõhus keerab või liigutab on mul selline tunne nagu keegi üritaks kõhtu tainarulliga seestpoolt kuhugi suunas pressida. Hetkel tundub mulle, et ta on muidu jätkuvalt samas asendis ning päris sinna alla pole veel laskunud. Aega muidugi on veel selle kiire asjaga.

Maim: Printsikest võrreldakse sel nädalal taaskord ühe melonilisega (honeydew melon). Ausalt öeldes on tunne küll vastav, nagu ma oleks ühe meloni alla neelanud, mis seejärel mul kõhus kivistus…

honeydew-melon

No ma ei tea, mulle küll tundub, et need puu- ja köögiviljad, mida seal äpis välja tuuakse on oma olemuselt erinevad ning mitte järjepidevad, aga nagu ma ka varem öelnud olen – võib olla pole ma lihtsalt neid vilju oma õiges suuruses kunagi varem näinud. Never know. Prints peaks olema kuskil 46.2 sentimeetrit pikk ja peaaegu 2.5 kilogrammi raske.

Olgugi, et beebid, kes sünnivad enne 37ndat nädalat loetakse kõik enneaegseteks, siis 99% beebidest, kes sünnivad 35ndal nädalal on vägagi elujõulised ning tavaliselt sünnivad ilma ühegi komplikatsioonita.

Printsi organid muutuvad iga nädalaga aina defineeritumaks, tema närvisüsteem küpseb veelgi ning ta seede- ja hingamiselundkonnad on peaaegu täielikult valmis.

Leave a Reply

