Aruandlus ja I diabeetiku ultraheli

Hoolimata sellest, et nüüd peaks olema aeg veidi puhata ja hinge tõmmata, siis see nädal või vähemalt selle algus on küll aktiivse noodi all möödunud. Esmaspäeval käisin kõigepealt veel töö juures, viisin kringlit ja kodukootud sibulapirukat ning siis õhtul oli mul esimene gestatsioonidiabeedi kontroll. Muidugi unustasin hommikul uriiniproovi ära teha, kuid õnneks oli veel üks päev aega enne arsti juurde minekut.

Iseenesest see ämmaka visiit ei võtnud üldse kaua aega. Vaatas mu diabeediravi päeviku üle ning kuna kõik näidud olid normis peale ühe, siis polnudki väga midagi pikemalt arutleda. Käis üle ka mu toitumispäeviku ja senised söögid – oluline on, et menüüs oleks olemas liha, köögiviljad ja ka supid ning et keha saaks ikka piisavalt süsivesikuid. Samuti kiideti see Orgu toitumiskava heaks, mis on tore, kuid samas hetkel mind väga ei rõõmusta, sest mu köögita olek on pannud igasugusele söögitegemisele kriipsu peale. Ma loodan, et ma nende valmis toitude ja asjadega väga palju nüüd lisaks juurde ei võta.

Samas ütles ämmakas, et kõik on normi piires ning ma pole liiga palju juurde võtnud. Hetkel on kogu lisakaal kuskil 12-13 kilogrammi ja minu suureks üllatuseks ütles, et kui ma seda kava edasi jälgin, siis ilmselt peale rasedust mu kaal peaks kolinal kukkuma. Jään seda hetke küll ootama ja lootma, et tal oli õigus 😀 Ent kui ma nüüd kava järgi süüa ei saa, siis on jälle vist jama seis. Raske on see köögita elu ma ütlen.

Edaspidi pean tegema ühe profiilipäeva nädalas, kuid pistelist kontrolli peaks ka muudel päevadel tegema. Eriti näiteks kui ma olen söönud midagi “plaani välist” nagu mul tookord see McDonalds’is käimine oli. 29. märts pean tulemused talle seekord meili peale saatma ning tervet toitumispäevikut enam pole vaja, vaid siis tuleks mainida mida ma sõin, kui näidud liiga kõrged on. Kuna mul mõnel õhtul peale sööki ja mõnel hommikul see veresuhkru tase ikka eriti madal oli (all 4mmol/l), siis uurisin kas on olemas mingi halb miinimum ka, millest ta allapoole minna ei tohiks. Öeldi, et veresuhkur peaks ikka üle 3 mmol/l olema, kuid lihtsalt rasedatel kes insuliini ei süsti ja mingit lisarohtu ei manusta, ei juhtu midagi ja ohtu koomasse langeda või midagi taolist ei ole. Kooma on nimelt lisarohtude tarvitamisel tekkiv reaktsioon kui veresuhkur liiga madalale langeb. Nüüd on kohe julgem…vist? 😀 Vähemalt mulle endale tundub, et olgugi GTT tulemused olid päris räiged, siis päris diabeetik ma pole ning seetõttu võin vast vähe kergemalt hingata. Söömist tuleb muidugi jälgida juba kaalu pärast, sest väga kaua ma beebivaal olla ei tahaks.

Kolmapäeval oli meie esimene ultraheli kahest. Seda viis läbi päris naistearst ning alguses kui ma ta nime lugesin võttis põlve vähe värisema. Ferenc Szirko. Interneti kommentaaride ja igasuguste tagasiside lehtede, näiteks tervisetrend.ee andmetel läksid arvamused kahte lehte. Ühe suure osa meelest on tegemist ennasttäis ülbe arstiga, kes küsimustele ei vasta ja on väga jäme, teisalt jälle oli suur osa inimesi, kelle meelest on ta parim arst maailmas. Õnneks oli Ste kaasas ning siis oli kuidagi julgem tunne minna, mis sest, et ilmselt ta ei saaks aru, kui ma kogu täiega möliseda saaks 😀 Võib olla on rasedad lihtsalt nii pehmod, et kõik ajab nutma ja teeb kurvaks. Ma ausalt ei tea, aga ma pigem eelistan selliseid konkreetseid ja teadjaid inimesi.

Igatahes.. Kabinetis olid nad kahekesti, arst ja siis ma eeldan, et keegi ämmaemand või siis arsti abi. No clue! Iseenesest oli natuke nagu täitsa tavaline ämmaka visiit, ainult selle vahega, et emakapõhjakõrguse mõõtmise asemel tehti kiire ultraheli. Vererõhk on mul jätkuvalt korras, uriiniproov oli puhas ning kaaluiive ei ole ka väga kõrge. Ma ei tea muidugi, kas see ämmakas ei kuulnud hästi mis ma ütlesin, aga ta pani mu kaalu (vist – ma ei saa päris täpselt aru, kas seal on 1 või 2 kirjas) valesti sisse ning seega on ka kaaluiive väga madal – 0.1, kuigi peaks olema 1.1 (kui ma veel vähegi matemaatikat oskan). Praegu rasedaraamatus näpuga järge ajades avastasin, et kõige suurem kaaluiive oli kohe alguses, mis on veidi hämmastav, sest mul oli koguaeg paha olla ja väga süüa ei saanud. Ilmselt need asjad, mis ma süüa sain ei olnud väga tervislikud ja sellest kohe kõik tõusis.

Ultraheli ise ei võtnud üldse väga kaua aega. Kahjuks ma seekord ise väga paljut ei näinud, Ste nägi ehk rohkem, aga jutustamist ja selgitamist oli vähem. Niipalju kui ma aru sain, siis ta lihtsalt mõõtis Printsi – ah vahepeal sain teada, et gestatsioonidiabeedi puhul läheb beebidele lisakaal kõhuümbermõõtu, kui seda peaks olema – ja nokitses seal omasoodu. Tegelikult vahepeal kui ta mõõtis, siis midagi seletas ka nende suuruste ja selle kohta, et kuskil 38. nädalal peaks hakkama arutlema sünnituse esilekutsumist kui mõõdud liiga suured on. Ma väga paljut ei mäleta kui ainult seda, et ma olin tulemuste pärast veidi närvis. Aga!

Õnneks on Prints täpselt nii suur nagu ta peab ning kaalu poolest on täpselt Eesti keskmine 1924 grammi, ehk siis igati korras. Säh teile diabeetikut! Samuti on lootevett täpselt parajalt ning hea uudis on see, et kui 36. nädalal on sama ilusad näidud, siis võib oodata kuni Prints ise väljuda tahab, aga muidugi rohkem kui 2 nädalat üle tahtaja nad nagunii lasta ei taha.

Minul jäi visiidist küll positiivne kogemus ning kui arst minult küsis, kas mul on endal küsimusi, siis tundsin end veidi lollina, et midagi enam pähe ei tulnud. Suured mured said kaetud, seega ei osanudki kohe midagi uurida. Pärast mõtlesin, et oleks igaks juhuks võinud üle küsida, kas on ikka poiss, aga mis läinud, see läinud 😀 Seda võin vast järgmine kord ka küsida kui ikka väga vaja on.

Nüüd vahepeal ei toimu jälle eriti midagi. 2 nädala pärast on ämmaka visiit ja siis 2 nädalat pärast seda ongi juba teine ultraheli ja kontroll ja siis ma ei teagi…siis vist võtab arst nii kui nii üle? Ma täpselt ei teagi, mis siis saab, aga tunnen, et aeg lausa lendab mööda.

20160309_140021.jpg

Printsi esimene portree

Leave a Reply

