Torgatud

Minu gestatsioonidiabeedi nõustamisest on nüüd möödas nädal aega ning mõtlesin, et oleks aeg veidi infot ka jagada, et kuidas mul sellega siis ikka läheb. Nagu sealt öeldi tuleb teha nädalas 3 profiilipäeva, mille jooksul tuleb siis üles märkida, mida tol päeval söödi ning tuleb aktiivset veresuhkru mõõtmist.

Arvestades, et mul on päevas kuskil 4 toidukorda, siis minul tuleb keskmiselt päeva peale 5 mõõtmist, mis iseenesest ei ole väga palju. Siiani olen võtnud iga päeva jaoks eraldi sõrme, mida siis iga võimaliku nurga alt torkida 😀 Samuti, vana laiskvorst nagu ma olen (või äkki hoopis ei taha raisata), kasutan ma ühte lansetti terve päeva. Tänase päeva seisuga on mul olnud 4 profiilipäeva: 2 laupäev-pühapäev ja selle nädala arvestuses esmaspäev ja kolmapäev (viimase teen reedel).

Senini võin ma enda meelest küll väga rahul olla, sest tundub, et keha ikka toimib. Korralikult kava järgi süües jäävad veresuhkru tasemed ilusti normi piiridesse ning isegi pigem sinna 5mmol/l kohta, kuid et kõrgemad.

Rasedate normid on järgmised:

Tühja kõhuga: <5.2 mmol/l

1,5 tundi pärast sööki: <7 mmol/l

Tunnistan ausalt, et ükspäev tegin eksperimenti ka. Sellel päeval oli hea teha kui ma nagunii mõõtsin, sest tulemused olid näha. Ma loodan, et see ämmakas, kelle juurde ma neid tulemusi kontrollima lähen ei pahanda. Igatahes! Käisime esmaspäeval lõuna ajal McDonalds’is ning tellisin endale julgelt ühe suure Royal eile Fantaga. Magustoiduks olin poest haaranud veel ühe KitKat’i – ilmselt overkill, aga mind lihtsalt huvitas, mis saab. Võttes siis arvesse friikartuleid, burgerit, super magusat jooki ja väikest šokolaadi oli tulemus minu meelest igati positiivne – pärast 1,5 tundi oli minu veresuhkru näit 7,2 mmol/l, mis on ainult veidi üle lubatud piiri. Igapäevaselt ma ausalt niiviisi ei söö ning näiteks õhtuti on mu veresuhkur korras, kahel korral on olnud isegi alla 4 mmol/l. Kahjuks ei ole mul infot selle kohta, mis see miinimum peaks olema või kas üldse on mingit miinimumi, aga ma niipalju võin öelda, et enesetunne on mul ka nendel kordadel päris hea ja kõht on täis. Õhtuti on tavaliselt Erik Orgu kavas liha mingi salatiga, ehk siis süsivesikuid nii õhtul enam tõesti pole.

Järgmine kohtumine ämmakaga on esmaspäeval ja ehk ma saan siis targemaks ka kogu selle asja suhtes, et kas ma olen suremas ja kas Printsiga on kõik korras. Ehk päris sõimata ei saa 🙂

P.S – Need sõrme torkamised ei muutu üldse vähem valusamateks. Mul on see torkaja niigi number 1 peal, mis peaks olema kõige pehmom ja no ikka ma ei suuda väga seda nuppu vajutada. Ma tean küll, et on vaja, aga no.. ei saa.

shades3

 

Leave a Reply

