29+1 kuni 30+0

Ja ongi kuidagi kiiresti käes see “juubelihetk” kus 30 nädalat on märkamatult (või siis päris märgatavalt vaadates mu kõhtu) täis tiksunud ning tähtsa päevani on jäänud vaid 10 nädalat. No tõepoolest! Kuhu see aeg küll läks?

20160226_090302.jpg

Pärast piltide tegemist vaatasin, et mul see kõht on küll veidi veidra kujuga, aga mulle tundub, et ta hetkel magab seal kuskil allpool. Ma pean ütlema, et teised rasedad meie beebigrupis küll sellised välja ei näe, nii et ma ei tea, mida kallis Prints seal kõhus korraldab.

Enesetunne ja sümptomid: Enesetundes suuri muudatusi enam ei ole. Ülekuumenenud beebivaala tunne on jätkuvalt ning nüüd on juba rohkem tunda, kuidas näiteks diivanilt või toolilt püsti tõusmine on täitsa arvestatavad jõuharjutused. Voodist ma ei hakka parem rääkimagi. Ainuke mõte on praegu see, et 2 kuud on veel minna ja lootus, et see vaala tunne üle läheb on küll äärmiselt väike.

Võib olla ma kujutan endale asju ette, aga minu sümfüüsivalud on hakanud taanduma ning minu meelest neid suures plaanis praktiliselt enam ei esinegi. Teisipäeval siin käisin jalutamas ja tegin üle pika aja ühe 5,5 kilomeetrise ringi. Pärast olin igati elus ja miski ei valutanud, kuigi üks soe vann oli äääääärmiselt teretulnud. Nimelt suure hurraaga vaatasin, et väljas päike paistab ja peaaegu nagu kevad oleks käes, kuid tegelikkuses hakkas poole ringi ajal lund sadama. Just my luck!

Isud: NopeNüüd tuleb veel eriti oma söömist jälgida. Söömisest rääkides.. Ma küsisin ämmakalt, kas lisavitamiinide võtmine on veel selles staadiumis vajalik ning ta ütles, et tegelikult nad ikkagi pigem soovitavad rõhuda mitmekülgsele toitumisele. Foolhapped ja asjad on vajalikud kuni 16nda nädalani, ehk siis praegu pole neist väga abi. Samas kui on tunda pidevat väsimust, siis võib vitamiinide võtmine aidata küll.

Mul on hetkel nii väsimuse ja toitumisega kõik korras ma usun, niiet enam ma nende vitamiinide pärast ei muretse. Tegelikult pole ma juba päris ammu midagi võtnud, kuid meie beebigrupis tõstatatud teemade tõttu mõtlesin, et uurin järgi, sest äkki ma olen midagi meeletult valesti teinud.

Kaalutõus: Võrreldes eelmise reedega on kaalulisa tulnud 1 kilo. Kokku on siis terve raseduse jooksul tulnud 12kg.

Liigutused: Selle nädala liigutused on minu meelest muutunud teps vähem vägivaldseteks ning pigem asjalikumateks. Ma tunnen, et on rohkem rullimist ja sirutamist, kuid ega ma nendest põiekallistustest ega jalalöökidest ka pääsenud ei ole. Õhtuti on näiteks mega naljakas kui ma oma kõhtu jälgin, sest see lihtsalt liigub ühelt poolt teisele, vahepeal vabiseb ja siis tuleb jälle üks teravam vops. Nagu veider kinoelamus, ainult et mõnikord olen ma täie veendumuse juures, et mu sees on tulnukas.

Küsisin ka ämmaka käest, et kui palju liigutamist on LIIGA palju liigutamist. Kuskilt lugesin, et kui laps muutub liiga rahulikuks või vastupidi liiga aktiivseks, siis tuleks kontrolli pöörduda. Ämmakas ütles, et pigem on see siis kui laps väga ei liiguta, kuid liigutamisele mingit maksimum limiiti küll pandud ei ole. Üldiselt tähendab energiline laps seda, et ta saab piisavalt energiat, et oma käte ja jalgadega ringi vehkida. Kui ta näiteks ei saaks piisavalt energiat ja toitaineid, siis ta prioriteet on eelkõige südametöö ja organite funktsioonid, mis tähendab, et liigutused jäävad teisejärgulisteks. Arvestades mu diagnoosi, siis ilmselt peaks tal olema pigem liiga palju energiat kui liiga vähe.

Maim: Prints peaks tänaseks päevaks olema suure kapsa suurune: 39.9 sentimeetrit pikk ning 1.4 kilogrammi raske. Kõhubeebi peaks olema oma keskkonnast nüüdseks juba väga teadlik ning muutub päris valguse ja tehisvalguse suhtes järjest tundlikumaks. Samuti saab ta juba oma silmamune silmakoobastes liigutada (veidi creepy kui seda nii lugeda).

Nüüdseks on ta paremini helile, maitsele ja lõhnale häälestatud ning ta kopsud töötavad peaaegu optimaalsel tasemel.

Praeguseks hetkeks peaks ma olema võimeline aru saama, kas Prints luksub või lihtsalt liigutab, kuna luksumine on rütmiline “tuksumine”, kuid liigutused pigem mitteregulaarsed.

Leave a Reply

