28+1 kuni 29+0

Võin nüüd uhkusega vist öelda, et olen lõpuks jõudnud sinnamaale, kus keegi enam ei kahtlusta, et ma jõulude ajal lihtsalt tugeva ülesöömisega tegelesin, vaid selle vaalastumise taga on ka muid põhjusi. Näiteks ükspäev kui tööle läksin, siis meie tegevdirektor küsis kaugel asjad on ja millal siis tähtaeg on – kuuldes, et mai alguses ta praktiliselt avaldas kaastunnet Sõnni puhul ning kommenteeris omalt poolt, et nendega on tükk tööd. Siis alles ükspäev leidis meie humoorikas tegevjuht, et ma olen juurde võtnud. Ma ütlesin selle peale, et süüdi on jõulud ja väga tihe kringlite pakkumine tööjuures. Olgu öeldud, et mõlemad olid mehed, mis on ilmselt selgem selle viimase kommentaari juures 😀 Ma ei lasnud ennast häirida…

20160220_081215.jpg

Enesetunne ja sümptomid: Ma ausalt ei tea, kas kohe kui kolmas trimester hakkas kukkus kuskil mingi kell, aga viimastel päevadel on olnud kohe raskem olla. Võib olla on kõik ka mu peas kinni, kuid veidi vaevalisem on. Veidi vähem on kopsumahtu ja veidi vähem jaksan asju teha. Näiteks üks öö oli kõhus selline veider pinge, mis mul ükskord varem oli veel – nagu mu organid oleks kokku litsutud. Koos nohu ja selle pingega ei saanud ma too öö üldse normaaselt magada ning lõpuks aitas ainult see kui ma ühe padja tihkelt ümber kõhu toppisin. See pinge kestiski too öö ning natuke oli tunda ka järgmine päev, kuid siis see möödus. Minu loogiline järeldus on see, et Prints liigutas ennast kas uude asendisse või siis on ta niipalju kasvanud, et kui ta liigutas, siis pidid organid ennast ümber paigutama. Kui juba kõik uuesti paika sai, siis harjus ka keha oludega ära ning pinge möödus.

Õnneks tundub, et see sümfüüsi valu ei ole enam väga tihe külaline või siis ma olen sellega ära harjunud. Igatahes, kui vähegi ilma ja aega on peaksin mõned jalutuskäigud ette võtma, sest niisama diivani peal lebotada ei ole ka tervislik.

Üks asi tuli veel meelde – mul on koguaeg PALAV! Isegi kui väliselt tundub kehatemperatuur normaalne, siis seesmiselt ma keen. Ausõna. Eriti öösiti. Kui öösel vetsust tulen on korra nagu jahe ja tahaks teki alla, aga kohe kui teki alla saan tahan ära sulada. Kust otsast see normaalne on 😀 ?

Isud: Ma peaksin võib olla selle osa mõneks ajaks välja jätma – kuniks mul mõni eriline isu tekib. Jätkuvalt pean teid kurvastama, sest pole olnud mitte ühtegi naljakat isu või ebameeldivat sööki, mis võiks just rasedusele omane olla. Kurb.

Kaalutõus: Kaal langes võrreldes eelmise nädalaga kilo võrra, mis on hea. Prints tundub aga suurem ja tugevam olevat, seega ma ei näe probleemi enda üldise massi vähendamises. Seda ma luban, et dieeti ma kindlasti ei pea ning püüan pigem jälgida, mida ma suust sisse panen.

Liigutused: Prints on muutunud tuntavalt aktiivsemaks ja tugevamaks. Ma usun, et teda on tunda kuskil iga 1.5 kuni 2 tunni tagant ning enam ei ole tegemist vaid väikeste toksimistega. Enne kui ma alles Facebook‘is rullisin, siis ma reaalselt nägin, kuidas ta liikus kõhu ühelt poolelt teisele poolele. See oli nii veider 😀

Ma olen muidugi ka seda lugenud, et kui beebi liigutused muutuvad kas liiga elavaks või liiga vaikseks, siis tuleks lasta kontrollida. Hetkel ma ei suuda küll hoomata, mis see LIIGA võiks olla, sest praegu on küll kuidas kunagi. Igapäevaselt on teda tunda kindlasti ning üsna palju, nii et mul on süda rahul. Toimetab teine seal omasoodu niikaua ilmselt kuniks tal seal ruumi on.

Maim: Veidrate köögivilja võrdluste juurde tulles annab minu äpp täna teada, et Prints on muskaatkõrvitsa suurune olles umbes 38.6 sentimeetrit pikk ja lausa 1.1 kilo raske. Tema aistmisorganid on hästi arenenud ja tema luuüdi on saanud täieliku kontrolli punaste vereliblede tootmiseks. Samuti peaks ta hakkama ise oma kehatemperatuuri reguleerima ja olema võimeline oma väikeste kopsudega ka õhku hingama. Juba nagu päris! 😀

Prints on saanud veel aktiivsemaks, mis võib väljenduda tugevates jala ja käe löökides (oojaa!) ning peaks liigutama vähemalt 10 korda tunnis. Äpi järgi peaks arstile teada andma kui ta sellest vähem liigutab.

No mina ei tea, kas ta just 10 korda tunnis liigutab – vahepeal võiks nagu puhata ka ju, aga ma usun, et kõik on korras ja muretsemiseks pole põhjust.

Fun fact: Maim pissib umbes pool liitrit päevas, mis otseloomulikult ei lähe kuhugi mujale kui lootevette, mille ta siis pärast uuesti sisse joob. Pole ime, et vaeseke luksub!

2 thoughts on “28+1 kuni 29+0

  1. Mina küll ei arva, et sõnnidega palju tööd oleks vastupidi sõnakuulelikud ja rahulikud vennad 🙂 Ma palvetan et minu oma lõvi all ei sünni, sest teine poiss onlõvi ja koguaeg on me vahel jube võimuvõitlus 😀 Esimene poja liigutas haruharva kõhus, lugesin tol ajal et kui nelja tunni jooksul ei tunne liigutust peaks kontrolli minema, mida ma muidugi ei teinud. Sündis väga terve ja tugev ning ka edaspidi jäi ta rahulikuks tüübiks. Teine aga oli jube mürakaru seal kõhus, iga õhtu kui voodisse heitsin hakkas mingi kohutav trall ja nii kiired liigutused. Ka tema jäi oma kõhu-iseloomule truuks ning on siiamaani igavene akrobaat 😀 Näitavad iseloomu juba kõhus 🙂

    • Oh jeerum. Eks meil üks tuline ahvipoiss tuleb, mis muud. Meil on ka nii et praktiliselt kohe kui mina kas istuma või lebama jään hakkab ühel täielik disko. Peab vist endale sünnipäevaks rahulikku närvi soovima.

Leave a Reply

