27+1 kuni 28+0

Taaskord on järjekordne nädal möödas. Ajee! See tähendab seda, et ainult 12 nädalat on minna ning ma olen ametlikult sisenenud viimase trimestri faasi. Peaaegu kolm kuud on jäänud, enne kui me oma Printsiga esimest korda kohtume ning muidugi ma ta enne kuidagi endast väljutama pean. Millegi pärast üritan ma sellele väga mitte mõelda ja üldiselt leppida asjaoluga, et läheb sellega lõpuks nii nagu läheb ning ega ma ennast kuidagi mingit pidi ettevalmistada ei saagi.

Tegelikult saab mul iga nädal täis neljapäeviti, aga kuidagi on kujunenud välja traditsioon oma raseduspostitused just laupäeviti valmis kirjutada ja avaldada. Tänane on pigem erand kui reegel 😀 Võib olla tundub just seetõttu ka, et need nädalad nii kiiresti lähevad.

Week28

Enesetunne ja sümptomid: Kõht kasvab järjest suuremaks ning veidi raskem on ka hakanud just selle püsti tõusmise ja näiteks öösiti voodis keeramisega. Valus ega midagi ei ole, kuid lihtsalt tunnen ennast nagu vaala beebi 😀 Samuti suutsin ma selle ühe päevaga, mil ma kodust eemal olin ja Veskimetsas võistlusi käisin vaatamas endale nohu külge pookide. Halleluuja! Rasedusega on see niivõrd palju hullem, sest ma jätkuvalt ei tohi ühtegi päriselt mõjuvat rohtu tarbida. Go me! 

Kopsumaht on ka kõvasti vähenenud ning igasugune sportlik vastupidavus samuti. Kolmandale korrusele suuremate kompsudega ronides võtab ikka päris korralikult hingeldama. Ma ei tea, kes ja kuidas selle lapse välja pressib, aga mulle tundub, et ma peaksin hakkama rohkem jalutamas käima ja lihtsalt selle sümfüüsi valu ära kannatama, sest päris lodev ma ju ka olla ei saa.

Isud: Otseselt isusid ei ole, kuid vahepeal ma lihtsalt ei suuda seda toitumiskava jälgida ja ma murdun totaalselt. Mitte natuke, vaid ikka nii et ma ostan poest kõikvõimalikke erinevaid asju. Ma ei liialda kui ma ütlen, et KÕIKVÕIMALIKKE. Ja pärast selle kõige sisse pistmist on mul a) halb olla b) süümekad, et ma niipalju jama sisse ahmisin. Järgmine ämmaka visiit on nüüd praktiliselt nädala pärast ning senikaua võiks ju vastu pidada ja mitte kümmet tonni kaalu juurde võtta.

Kaalutõus: Seoses nende õgimishoogudega tuleb neid kilosid ikka juurde, aga õnneks viib “rahulikum” ja korralikum periood jälle need alla ka. Ma pean muidugi tunnistama, et alla lähevad need kõvasti vaevalisemalt kui üles. Kahjuks ei ole mul piisavalt meelekindlust, et ainult tervislikult toituda. Olgugi, et ma üritan endaga väikestviisi mõttes vaielda ja lasta endal ära põhjendada, miks ometi on mul vaja seda jama süüa – tunnistan ausalt, et poolt argumente ei tule palju ning tegelikult võiks ratsionaalsem ja mõistlikum pool võita, kuid ma lihtsalt ei suuda 😀

Liigutused: Aeg-ajalt tunnen ma sellist rütmilist põksumist, mis tuli välja on Printsi luksumine ning kui ma nüüd tagasi mõtlen, siis seda olen ma päris mõnda aega juba tundnud. Samuti on tal välja kujunenud mingi uuemat sorti treeningrituaal, mis kergelt tundub nagu trummipõrin. Selle asemel, et kõht liiguks ühest kohast korraga ja oleks nagu üks löök või vops, käib kõht kahest kohast kordamööda ja kiiresti, nagu Prints trambiks jalgu. Sellega seoses… ma polegi päris täpselt aru saanud, mis pidi ta seal sees on, kuigi ma olen üpris kindel, et vahepeal on ta päris risti ning mõnikord õhtuti on tunda kuidas ta oma selja väljapoole keerab, sest terve kõht muutub kõvemaks kui muidu.

Ükspäev kompasin kõhtu kui ta parasjagu keeras ning mulle tundus nagu oleks tagumik üleval olnud, aga ma ausalt ei saa päris täpselt aru. Eks ma järgmine kord ämmaka minnes küsin täpsemalt üle, et mis seis praegu on.

Maim: Prints peaks nüüdseks pealaest kandadeni olema 37.6 sentimeetrit pikk ning kaaluma 997.9 grammi, ehk siis peaaegu kilo. Tark äpp väidab, et selline mõõt teeb beebi jääsalati suuruseks – taaskord ei jõua ma ära imestada, mis veidrad sarnasused need on. Prints peaks ju olema ometi piklik, mitte ümmargune ning mulle jääb selgusetuks, kas loeb jääsalati ümbermõõt või läbimõõt? Igate pidi on see veidi kummaline. Minu meelest oleks kurk igati normaalsem asi, millega lapse pikkust kõrvutada, või ei? Samas kaalu poolest jääb kurk küll alla.

Printsi ajus moodustuvad kurrud ja vaod ning kehal arenevad jätkuvalt erinevad rasvakihid. Ta lihased muutuvad järjest tugevamaks ning beebi muutub aktiivsemaks, mis tähendab seda, et ta võib mind öösiti oma mürgeldamisega üleval hoida (õnneks selleni pole me veel jõudnud). Samuti peaks Printsi munandid see nädal laskuma hakkama.

Minu arst peaks olema võimeline ütlema, mis pidi ta mu kõhus asetseb ning kui ta on tuharseisus (tagumik allpool), siis võib juhtuda et tuleb läbi viia keisrilõikega sünnitus, kuid ei tasu veel muretseda, sest tal on veel aega maa ja ilm, et ennast lõplikkusse asendisse keerata.

Leave a Reply

