Suhkrust ja toitumisest ja liigutamisest ja niisama

Minu suurim toitumise pahe on vist liigne magusa söömine. Ausalt. Samas pean mainima, et nüüd raseduse ajal ei ole see tung magusat süüa väga tugev ning pigem eelistaks soolast “rämpsu”kui magusat. Siiski pole mu šokolaadiarmastus kuhugi kadunud, seega kui juba magusat süüa, siis midagi šokolaadist kui et sisse toppida mingeid koogikesi või kringleid või asju.

tumblr_mcmnn768xm1r25xgk

Tegelikult on päris õudne, kuidas seda suhkrut absoluutselt igasugustesse asjadesse topitakse ning tegelikult on olenemata poetootest praktiliselt igas asjas mingi kogus suhkrut. Sellepärast eelistan ma ka meie toidud pigem toorainetest ise teha, sest siis ma vähemalt tean mida ja kui palju ma panen. Juhtusin hommikul Briti blogipostitust lugema, kus miski toitumisnõustajast arst ütles, et ta peab hakkama oma alla aastasele suhkrut andma, sest kuidas muidu see laps ikka juurde võtab. Õudneeee! Ma ei ütle, et lapsele ei tohiks mitte midagi magusat anda, kuid ma eelistaks ikka pigem naturaalseid puuviljasuhkruid või siis mett anda, kui et poe jogurteid ja magustatud püreesid. Hetkel vähemalt olen ma ise veendumusel, et hakkan Printsile kodus ise lisatoitu püreestama kui selleks vajadus tuleb ning kommid-šokolaadid võiks tulla vähe kaugemas tulevikus. Ma tunnen juba praegu kergelt, kuidas Saatuse Iroonia minu üle naerab ja mind naiivitariks kutsub, aga las mul olla oma uskumused nii kaua kuni ma vähegi suudan enda eest mõelda ning unetusele alla ei vannu 😀

Viimased paar nädalat olen ma ennast tõsiselt kätte võtnud ning aktiivselt Orgu kava järgi süüa vihtunud teha, selleks et ikka ka ise tervislikult toituda. Samuti on enamvähem edukalt läinud ka vähemalt 2 liitri vee joomine, mida Orgu ka teha soovitab selleks, et tulemused paremad oleks. Nii või teisiti kipuvad need huuled mul kuivaks minema ja kui väline palsamitamine ei aita, siis tuleb hakata rohkem vett jooma. Sellega kaasnevad muidugi ka negatiivsed küljed, näiteks rongi pealt koju turbotamine, et õigel ajal vetsu jõuaks. Tänud, Prints!

Olgugi, et mul raseduse ajal see kehakaalu langetamine ei ole mingi esmaeesmärk, vaid pigem tahan, et Printsil oleks erinevaid vitamiine ja mineraale ja kasulikke asju nagu varnast võtta nii kaua kuni ta mul seal valmib, siis tegelikult on see õigesti toitumine pannud mu kaalutõusule vähemalt hetkel küll punni ette. Selle üle on mul ainult hea meel, sest see kolmekohaline kaalunumber hõljub muidu kui giljotiin pea kohal. Praegu on kaal natuke allapoole vajunud ning võib olla et veidi naiivselt loodan seda, et Printsi suurenev kaal saab kompenseeritud mu enda langeva kaalu poolt, nii et lõpptulemus väga kõrgeks ei kipu.

Tunnistan samas ka üles, et ma päris puhas tüdruk pole olnud ning paar korda selle viimase kahe nädala jooksul on ka patustamist ette tulnud. Eile õhtul näiteks sõin 3 viilu pitsat ja praktiliselt terve paki Dumle Waffers’eid – need on ausalt megahead! Samas… Pärast kõiki neid kordi kui ma patustanud olen on kõhus kohe imelik ja gaasiline ja halb, nii et tegelikult saan ma aru küll, et asi pole seda väärt. Eile õhtul näiteks oli nii hea vahelduseks mitte süüa teha ja lihtsalt pitsat süüa, kuid nauding on vaid lühiajaline. Näiteks praegu mõtlen, et mu tänane lõuna, ühepajatoit sealihaga, oli paaaaalju maitsvam, mis ma täitsa ise tegin ning ilmselt on mul ka veidi hiljem palju parem olla.

Liikuda ma väga palju ei ole suutnud või saanud või tegelikult isegi tahtnud, sest ma üritan seda sümfüüsi valu, või mis iganes ta oli, tugevalt vältida ning seetõttu ma endale suurt koormust peale ei pane. Võib olla kui ma selle vöö endale soetan, siis julgen natuke rohkem liigutada aga seniks olen tasa ja targu. Praegu on vast parem mitte väga palju liigutada nagunii, sest väljas on ülimuslikult libe ja ma kohe päris kindlasti ei soovi kuskil klahve välja kukkuda või veel hullem, kuidagi Printsile häda teha.

Tänane päev ei ole just kõige produktiivsem olnud, kuid vähemalt koristasin ära ühe sahtli, mis vajas ammu juba sorteerimist, võtsin kätte ja imesin tolmu ning panin pesu pesema – nagu üks korralik laupäev kunagi mistõttu on nüüd ainuke õige tegu diivanil lebotamine ja sarjade vahtimine kuniks ma enam midagi eristada ei suuda 😀

Toodles!

 

 

Leave a Reply

