Sony Smartband 2 ehk efektiivne naisejälgimisvõru

Pärast jõule lubasin, et kuskil kuu aja pärast teen ka täpsema arvustuse oma uuest aktiivsusmonitorist ning nagu nalja on kuu aega justkui linnutiivul mööda vuhisenud.

20151228_105545.jpg

20160125_094830.jpg

Ise on see aktiivsusmonitor see väike valge jublakas, mis ilusti silikoonist rihma sisse istub. Laadimiseks on kaasas vaid väike USB juhe, mida siis võib kasutada kas arvutis või kui on seina adapter, siis sinna torgata.

Aktiivsusmonitoril on minu jaoks päris mitu head omadust:

  • mõõdab pulssi;
  • on veekindel – IP68 märgis lubab seadmega ka ujuma minna, mis on kindlasti rohkem kui päris mitmel teisel monitoril, mida ma ise enne jõule nillisin;
  • ühildub telefoniga ning kõik teavitused, nii primaarsed telefonikõne ja tekstisõnumi kui ka erinevate app‘ide teavitused panevad su võru surisema;
  • smart alarm – võru on võimeline tuvastama aja, mil sa oled niiöelda kergemas unes ning ajab sind siis üles;
  • on lihtsasti telefoniga ühenduses Bluetooth‘i kaudu ning kogu info jookseb 2 app‘i;
  • aku laadimine võtab maksimum 2 tundi – olenevalt laadimisviisist.
screenshot_2016-01-25-09-32-55.png

Smartband 2 app

Esimene app, mis niiöelda juhib seda võru ennast on SmartBand 2. Kahjuks ülemine riba ei mahtunud ekraanitõmmise peale ära, kuid seal ülemisel ribal on veel hetke andmed ning hetkepulss, ajalugu ning päeva keskmised jooksevad Lifelog app‘i.

Miinuseks tooksin selle, et kahjuks ei ole võrul ekraani lihtsalt kella jaoks, mis teeks elu veel paremaks ning aku pidavus on vaid 2 ööpäeva. Seda saab pikendada muidugi sellega kui võtta pulsi mõõtmine maha, sest võru mõõdab pulssi automaatselt kuskil iga 6 minuti tagant. Kahjuks ei ole ka võimalik seda intervalli muuta, mis ilmselt aitaks ka aku kestvusele kaasa.

screenshot_2016-01-25-09-33-02.png

Pulsi mõõtmisega on selline asi, et tegelikult ei ole see randme pealt mõõtmine just kõige täpsem, kuid mul ju polegi vaja nii täpselt teada, pigem lihtsalt tervise aspektist. Nüüd rasedusega tundub mul see keskmine pulss vähe kõrgem ka olevat, kuid see on ainult normaalne.

Nagu öeldud siis aku väga kaua “täisvõimsusel” vastu ei pea. Kui ma ei eksi siis enamus aktiivsusmonitore peavad vastu kõva rohkem ning vapramad isegi peaaegu nädala. Siiski, aku laadimine ei võta tegelikult üldse kaua ning mina eelistan ta seinakontakti torgata kui et läbi sülearvuti laadida. Sülearvuti tundub selline vähe ebastabiilsem kui aus olla. Tegelikult peab aku vastu tublid 48h kindlasti, võib olla isegi natuke pikemalt, kuid siinkohal on oma osa ka näiteks kui palju teie võru suriseb ja erinevatest asjadest teavitab. Mul näiteks alguses jooksid nii Facebook Messenger’i, Hangouts’i, emaili, Skype’i kui ka siis telefonikõnede kui sõnumite teavitused, kuid ausalt öeldes viskab see pidev surisemine üle (olenes muidugi päevast ja populaarsusest :D) ning nüüdseks vähendasin seda vähe olulisemate asjade peale nagu telefonikõned, teksisõnumid ja emailid. Teavitamine toimub efektiivselt ning niikaua kuniks Bluetooth ühendatud on – mõistagi ilma selle ühenduseta asi ei toimi. Samuti saate sättida ajavahemiku, mil neid teavitusi läbi ei tule – näiteks selle aja kui te magate.

screenshot_2016-01-25-09-33-13.png

Teine asi, millest ma sügavalt vaimustuses olen, on see smart alarm. Sellega on asi lihtne – võid valida endale kindla kellaaja millal sa ärkama pead ning ta toimib nagu tavaline äratuskell, ainult et pinisemise või helisemise asemel hakkab ta sinu randme peal surisema, mis on ausalt palju parem ärkamise viis. Viimasel ajal see telefoni helisemine justkui ehmatas mind üles. Vibratsioon on üpris tugev niiet minu meelest seda “mitte märgata” pole lihtsalt võimalik. Samuti saate sättida ajavahemiku, mil ta uuesti surisema hakkab kui te peaksite tahtma natuke edasi magada või lebotada. Võrul on üks nupp ning kui te vajutate korraks läheb võru snooze‘i peale ning kui hoida pikalt kuni võru vastab kerge surinaga on äratuskell täielikult maas.

screenshot_2016-01-25-09-33-22.png

Kuna mina üritan endale kindlat päevarutiini luua, siis mul on ärkamisaeg enamvähem ühel ajal. Une sügavusest oleneb siis see, kas alarm hakkab tööle kohe kell 7 või veidi hiljem, samas võib ta hakata ka täpselt 7.30, mis on siis viimane piir. Äratamata ta kindlasti ei jäta, kuid natuke niru on ära taibata mis kell siis päriselt on, kui just telefoni või kella lähedal ei hoia. Mina olen viimasel ajal telefoni täitsa ööseks elutuppa jätnud, sest targad väljaanded väidavad, et igasuguse ekraaniga elektroonika magamistoas hoidmine vähendab une kvaliteeti. Nagu pildi pealt näha on, siis saab panna endale ka täiesti tavalise alarmi ja asi ants, samuti saab muuta ärkamisvahemikku niipalju kui tahad, kuid “algkellaajaks” on see kõige hilisem kellaaeg, mil sa ärgata tahad, ehk siis sellega tuleb arvestada.

screenshot_2016-01-25-09-33-29.png

Need on siis seaded, millega toimetada saab ning kuna app‘id on eelkõige Androidi põhised, siis ühendub võru ka Google Fit rakendusega. Võruga saab näiteks juhtida ka muusika kuulamist, kuid väga palju muid juhtimisvõtteid temaga kui “puldiga” teha ei saa, sest tal on ikkagi vaid üks nupp.

See on siis see Lifelog rakendus, mis kogub kokku kõik informatsiooni ja paneb selle kenasti kokku. Nagu näha, siis mina olen oma Lifelog’i esilehele pannud ainult vajalikud asjad – muu mind ennast väga ei huvita ning ei leia, et tähtis oleks. Muidu saab nendest activities nimistust valida muid asju ka, mida sa oma telefoniga näiteks teed.

Mõlemad rakendused, nii Lifelog kui ka SmartBand 2 jooksevad pidevalt taustal ning neid kinni panna ei saa, lisaks neile on ka Bluetooth pidevalt sees, mille tulemusena pean ma oma telefoni iga päev laadima. Kes tahab võib muidugi sinihamba maha keerata, sest võru on võimeline infot mäletama ning siis hiljem ühekorra üles laadima, kuid siis ei saa ka võru peale neid värinteavitusi. Eks iga üks vaatab, mis talle oluline on.

Kogutud infot saab vaadata nii päeva, nädala, kuu kui ka aasta lõikes ning panengi mõned asjad välja, mille kohta saan võib olla ühtteist juurde rääkida kui tarvis.

screenshot_2016-01-25-09-34-32.png

Üks põhjustest, miks ma endale aktiivsusmonitori tahtsin oli soov (peaaegu) reaalselt ära näha, kuidas ma magan. Viimasel ajal eriti on see uni veidi kergevõitu, kuid mind väga huvitab, kuidas suures plaanis unega lood on. Võru ei hakka uneminuteid lugema kohe esimesest hetkest kui sa pea padjale paned, vaid võtab arvesse ka sinu liigutusi ning ilmselt ka pulssi. Nagu näha, siis minu keskmine ööuni kestab 7 tundi ja 40 minutit, une kvaliteet tundub ka päris okei, sest ma internetist olen uurinud, et see sügava une faas võiks olla 30%-70% vahel. Ilmselgelt 70% läheb aega, kuid mõned ööd on olnud isegi peaaegu pooleks. Samuti annab app vahepeal nõu, kuidas oleks parem asju teha, näiteks soovitab enne magama minekut rahustavaid tegevusi teha (sinna hulka ei kuulu videote vaatamine). Seetõttu ma olengi nüüd üritanud endale mingeid õhtuseid “traditsioone” luua, mis ei ole seotud millegi jõllitamisega või lugemisega. Ma enda uut režiimi olengi kuskil nädal aega proovinud nii et kui kuu alguses oli und kuskil sinna 6 tunni kanti, siis nüüd on ikka rohkem. Win!

Kuu lõikes on ära toodud ka kõrgeim ja madalaim pulss, samuti erinevate stressi tasemete võrdlus. Praegu selle rasedusega mul väga palju seda madalat pulssi ette ei tule ning seetõttu see keskmine sinna 80 kanti ongi. Rääkimata muidugi sellest, et ma olen üpris treenimata 😀

screenshot_2016-01-25-09-34-42.png

Ära on toodud ka kalorite kulu. Tumepunane on siis passiivselt kulutatud kalorid, ehk siis need kalorid, mida kõik inimesed enda keha elus hoidmiseks kulutavad. Selle baaslimiidi määrab siis nii pikkus, kehakaal, igapäevane elustiil (istuv või jalgadel töö) ja nii edasi. Minu passiivse kalorikulu baas on näiteks 1640 kalorit päevas. Helepunane värv tähistab ära kõik kalorid mis on siis niiöelda “ekstra” kulutatud, ehk siis kõik mida ma olen enese liigutamisega ja kõndimisega kulutanud. Nagu näha, siis ma võtan asja rahulikult ja ega tegelikult ma niivõrd lisaks midagi ei teegi – töö on ka istuv. Loodetavasti suvel lähevad need numbrid vähe paremaks ikka.

screenshot_2016-01-25-09-35-00.png

Mis mulle selle võru juures veel head meelt tekitab on see sammulugeja. Enda sammupikkuse saab õigeks sätestada nii käsitsi, kuid saab ka lasta pikkusest sõltuvalt (ma eeldan) automaatse tulemusi ka panna. Muidugi on sammulugejad ju paljudel telefonidel, kuid telefoni sa ikka ju päris igale poole kaasa ei võta.

Ma pole aru saanud, kas võrul on ka enda GPS, kuid ma kahtlen selles. Saad päeva jooksul rakenduses oleva kaardi pealt näha, milline su trajektoor olnud on, kuid ma arvan, et selleks kasutatakse telefoni GPSi. Kindel ma muidugi pole ja karbi pealt ma selle kohta infot välja lugeda ei osanud.

Üldiselt olen mina oma kingiga küll väga rahul ning rallitan võru käe peal edukalt ringi samal ajal enda liikumise ja une ja kalorikulu kohta vähe täpsemalt infot saades. Kahju on ka sellest, et kuna see Smartband ei ole väga popp, siis ta väga paljude teiste rakendustega ei ühildu, kuid väga palju muret sellest pole, sest võrul on endal ka päris head rakendused ning otseselt puudust millestki ei tunne.

Muidu käe peal on ta megamugav ja märkamatu. Välimuselt suhteliselt sportlik, seega hõbekettidega ta kokku ei sobi, kuid mõnikord tulebki kasuks seda käe pealt ära ka võtta 😀 Hooldamist ta palju ei vaja – tuleb lihtsalt rihma seebiga natuke pesta ning samuti kui eriti kõva trenni teha, siis on soovitatav ka kindlaks teha, et nahk selle alt kuiv on, muidu juhtub nii…

20160125_094850.jpg

Nagu näha, siis mul on see rihma pannal natuke hõõrunud, kuid normaalses, kuivas olekus on kõik väga mugav ja hea. Mina käisin sellega lihtsalt ükskord vannis ja pärast seda ei kuivatanud kätt korralikult alt ära.

Kes tahab endale lihtsat, kuid veekindlat aktiivsusmonitori, siis julgen küll soojalt soovitada.

 

Leave a Reply

