e-Maxima ehk kuidas ma (peaaegu) alasti uksele vastu läksin (Online shopping vol. 2)

Aega võttis, aga asja sai ning lõpuks katsetasin ära ka e-Maxima mugava kojutellimise variandi, millega saate tutvuda siit – LINK!. Visuaalselt on Maxima leht nagu rahulikum, kuid kohati natuke robustsem ning kui ma Selveri oma peale mõtlen, siis viimane on veidi mugavam. Maximast tellimise jaoks on kõigepealt vaja luua konto, kuid selle tegemine käib lihtsalt ning ID-kaardiga või pangalingiga verifitseerimine ei ole vajalik, samuti ei pea olema AITÄH kaarti (see on vist üks vähestest söögipoe sooduskaartidest mida mul ei ole). Kui ka on kaart, siis saab selle numbri enda kontoga siduda ning ma eeldan, et saab sellele vastavalt soodustusi ja mida iganes veel.

Esilehtloggedin

Konto esileht

Sisse logides on vasakul pool väga palju valikuid ja infot ning minu ilumeele jaoks tundub see kuidagi kaootiline. Tähtsamad lingid on paksema kirjaga välja toodud, kuid minu meelest võiks need olla koondatud. Näiteks ma ei näe põhjust miks “Abi” ja “Video” lingid peavad seal kohe üleval olema ning võiksid pigem kuuluda kas täitsa esilehele (kui sisse pole loginud) või siis pakitud kuskile mujale. Võiksid olla näiteks peateemad “Minu konto”, “Minu ostud” ja “Abi”, kus need alamteemad siis ilusti paigutatud oleks. Samas on hea see, et paremal on koguaeg ostukorvi infot ja kogusummat näha. Mis on veel hea (mida ma Selveri lehega ei proovinud) oli see, et kui ma näiteks üks päev panin mingid asjad ostukorvi ja järgmine päev tagasi läksin, olid nad ikka seal olemas. Ehk siis kui on mingid asjad mida te kardate ära unustada, siis võib need kirja panna ning hiljem tulla tagasi ja juurde lisada.

Kõigepealt siis kui “päris” ostmiseks läks, panin kõigepealt kinni oma kulleri aja. Tundub, et Maxima teenus on palju popim, sest see vaade avanes mulle 06.01.2016 kuskil poole kuue ajal. Muidugi, mis on Maxima juures hea on see, et kaupa saab tellida ka Tallinna lähivaldadesse, näiteks Viimsisse, Maardusse ning Harku, Saue, Rae, Jõelähtme ja Kiili valdadesse, nii et kõik kes te olite kurvad, et te Selverist toitu koju tellida ei saa, siis nüüd saate seda Maximast tellida. Samuti on hea see, et kui Selveri kullerid hakkavad tööle kella 10st hommikul, siis Maxima päkapikud töötavad juba kella 8st, ehk siis kes tahab võimalikult vara asjad kätte saada võib juba selle variandi valida.

Kulleri aja valimine

Erinevad kaupade filtrid leiab lehe üleservast ning ühte neist klikkides avaneb järgnev vaade (siinkohale söögi-joogi oma):

Kaupade nimekiri

Söökide-jookide nimekiri

Ostukorvi kokkupanek ei ole midagi keerulist. Samamoodi nagu Selveri omas valid oma tooted, valid kogused ning kui oled otsustanud toote ostukorvi lisada, lisandub see vasakul asetseva nimekirja lõppu. Samuti kui näiteks kaalutavate juurikate ja puuviljade koguseid valite ning juhtumisi valite väga väikse koguse, siis leht kohandab selle automaatselt suuremaks. Muidugi tuleb üles vastav teavitus ka ning salaja ei juhtu midagi, kuid minu jaoks jäi natuke segaseks asjaolu, et miks ma ei saa valida 1.5kg asemel 500g eest kaalikat, sest kuller tõi mulle lausa 3 kaalikat. Selveris oli asi nagu veidi loogilisem – miinim kaaluks sai valida ühe puuvilja/köögivilja kaalu, näiteks paprikat 200g, samas aga sibulate miinimum oli vist ka 200g, sest need on nii kerged ja keegi päris ühte sibulat sulle kaaluma ei hakka. Selle koha peal on mul nagu veidi küsimusi… Ma ei tea mida ma nüüd on kõikide kaalikatega peale hakkan, aga õnneks ei lähe need kiiresti pahaks.

Tooteotsing

Tooteotsing

Kes ei viitsi seal tootekataloogides otsida ja mässata ning eelkõige teab juba mida tal vaja on, siis on vasakul ülaosas ka väike otsimise kastike. Kahjuks ei ole otsingumootoril mingit pakkumisfunktsiooni nagu Selveri omal, kuid ta leiab siiski edukalt vajalikud tooted üles ja probleemi ei ole. Toote valiku kohta nii palju, et Maximas on tunduvalt rohkem värsket liha valikus, näiteks kanaliha ei ole ainult Tallegg või Rannamõisa vaid on ka Talupoja. Ma ei tea täpselt mis firma see on, sest muudes poodides pole nagu silma jäänud, kuid hinnapoolest oli odavam. Loodetavasti see sinnavahe ei tule mind pärast kannist hammustama.

Lõpuks kui kõik vajalik listi pandud, saab minna edasi ostu vormistama, tasuda saab erinevate pangalinkidega. Ma ei ole iga vaate kohta ekraanipilti teinud, sest kellel suurem huvi võib Maxima enda õpetusvideot vaadata (minu meelest oli see megaigav ja pikk ja kuidagi venis), kuid olulisemad asjad said ikka tehtud.

Maksmine toimib kiirelt ja lihtsalt läbi enda pangalingi ning selleks on juba enda panga PIN’e ja asju vaja. Kindlasti tuleb pärast makse sooritamist vajutada nuppu “Tagasi teenusepakkuja juurde”, sest muidu jääb tellimuse kinnitus saamata ja tekib hunnik jama. Maksmise ja komplekteerimise idee on täpselt sama nagu Selveris – kui midagi asendatakse kallimalt, siis juurde maksma ei pea, kui aga läheb vähem maksma, siis kantakse vahe tagasi.

Makstud tellimus

Makstud tellimus

Kohaletoimetamise staatus on ilusti roheline, mis tähendab seda, et kullerid on minu poole ilusti teel kui õige aeg käes. Meili peale tuli ka tellimuse kinnitus ning kodulehelt võib leida siis lõpliku tellimuse sisu.

Minu tellimus

Minu tellimus

Kohaletoimetamise ajaperioodil muutus staatus lillakasroosaks ja teatas “Kohaletoimetamine”, ehk siis olid mu kodinad liikvel. Mida ma vast ootama jäin oli komplekteerimise kinnitus millega ma Selveri puhul juba harjuda jõudsin, kuid seda ei tulnud. Lõpliku komplekteerimislehe saate toidukottidega siis kui kuller tuleb.

Nüüd aga siis saadetise kohale jõudmisest…

Kuna ma tellisin söögi suhteliselt varajaseks ajaks hommikul ning veendunult ootasin telefonikõnet, mis annaks teada, et kullerid on teel. Olgugi, et ma panin endale kella 8ks äratuskella, siis lebotasin ma veel väga mugavalt voodis ja aega oli kui maa ja ilm. Vahepeal veidi unes, vahepeal jälle ärkvel. Järsku helises koridoris see fonoluku telefon! OMG! Hüppasin voodist välja, haarasin esimesed kättejuhtuvad püksid ja pusa ja tormasin esikusse telefonile vastama.

Päris halb oleks olnud kui ma poleks vastanud ja nad oleks kogu toiduga minema kõndinud. Ma ei tea mida nad siis teevad. Helistavad ehk? Lasin kulleri alt sisse ja kukkusin siis ägedalt riidesse panema. Hea, et me esimesel korrusel ei ela, ausõna, sest muidu ma poleks küll jõudnud. Maxima kuller töötab ikka tiimina ning 4 kotti tassis üles 2 kullerit, mis tegelikult ongi normaalne. See kes sealt Selverist meile tuli tundus selline kõhna ja mitte väga tugev ning kui ta siis kogu selle värgiga esimesel korral üles pürgis oli mul temast päris kahju. Igatahes, töö oli kiire ja korralik ning kohale jõudsid nad vast kuskil 8.30.

Puu- ja juurviljad olid kõik kobedad ja ilusad, liha ei olnud sinine ning minu meelest oli üldse päris hea saak – põhiline oli see, et kõik mis ma tellisin oli olemas või kuidagi pidi asendatav.

Mina jäin rahule nii Maxima kui Selveriga ning minu meelest nagu otseselt vahet pole kummast tellida. Toodetega on nii, et ühes on seda mida teises ei pruugi olla, näiteks Maximast sain oma Nõo soolapeekonit, Selverist seda ei saa, kuid Selverist sain Atleet Cheddar‘it, kuid Maximast mitte. Suures plaanis on mõlemas poes kõik olemas ning kuna tuuakse kõik koju kohale, siis pole ju absoluutselt vahet, kust tellida. Neil muidugi on, kes Tallinna külje all elavad, sest sinna toob ainult Maxima.

Ma arvan, et meie pere puhul hakkab määrama see kui kiiresti ma sobiva kulleri aja saan, sest Maxima puhul vist peab natuke pikemalt ette planeerima. Samas kui see kodust šoppamine popimaks läheb, siis võib olla on üldse varsti raske löögile pääseda – muidugi eeldaks siis, et nii Selver kui Maxima oma kollektiive suurendavad.

Kellel tekkis huvi või on veel küsimusi, siis vastan hea meelega! 🙂

One thought on “e-Maxima ehk kuidas ma (peaaegu) alasti uksele vastu läksin (Online shopping vol. 2)

  1. Pingback: Maagiline Google ehk otsingusõnad, millega siia blogisse on jõutud | Sirle maailm

Leave a Reply

