18+1 kuni 19+0

Viimasel ajal lähevad nädalad nii kiiresti mööda, et hirmus hakkab. Muidugi, aitab kaasa ka see, et ma vahepeal ei jõua õigel ajal oma nädala kokkuvõtte postitusi valmis ning seetõttu jääbki endale mulje, et koguaeg on nagu aeg uus üles panna või valmis treida.

20151211_100158.jpg

Nagu ma juba ütlesin, siis selle “pildistamise pluusi” suutsin ma juba täiesti ära kaotada ning mõtlesin, et see valge top oleks küll hea idee. Samas ma praegu vaatan, et selle heleda tausaga vist ikka väga ei ole küll. Siiski ma leian, et siit näeb piisavalt ütlemaks, et kõht on suuremaks kasvanud ning hakkab suurema ala pealt ümaramaks minema – enam pole rasedus ainult pekivoltidesse peitunud 😀 Endale tundub nagu poleks nädala jooksul miski muutunud, kuid pilte vaadates siiski nagu ju oleks.

Enesetunne ja sümptomid: Nüüd on olla juba päris mõistlik ning võib olla seetõttu ka need nädalad nii kiiresti mööduma on hakanud. Enam ei ole ei paha ega vastik, kuid siiski see “tutivalu” on jäänud. Vahepeal lugesin beebigrupist, et ka teistelgi selliseid hädasid ning osad teadsid rääkida, et neil see valu põhjustatud sellest, et laps asetseb emaka allosas. Selle kohta pole mulle ükski arst ega ka ämmaemand midagi öelnud, kuid ma kipun arvama, et äkki minul siis ka selle pärast. Niipalju ma tean, et mul platsenta asetseb emaka eesseinas, kuid seda kui all või üleval, ma ei tea. Valutamise vastu aitab autoga sõitmine ja võimalikult lühikeste vahemaade jalgsi läbimine. Ehk siis, vetsu kõndida on normaalne, ükskõik kui tihti, kuid kodust rongi peale ja sealt tööle mitte nii väga. Viimasel ajal olengi kasutanud võimalust autoga tööle tulemiseks, kui mul tööpäev kell 11 algab. Kindlasti järgmises ultrahelis küsin selle kohta üle ja siis vaatan, mida arst soovitab – loodetavasti ei pea ma lihtsalt samamoodi edasi elama ja midagi saab kasutada, et elu lihtsamaks ja valutumaks teha.

Maimuke on hakanud ka järjest rohkem endast märku andma, kuigi minu kui esmaraseda jaoks pole need liigutused küll nüüd niiväga selged. Arvestades siiski seda, et ma enne rasedust selliseid tundmusi ei kogenud võib neid vast liigutusteks ikka pidada. Eriti hästi on vaesekest tunda siis kui ma kõveras poosis kas istun või diivanil lebotan – ilmselt saab tal ruum otsa ja siis hakkab jalgu trampima. Samuti trampis ta jalgu laupäeval kui ma pikalt Roccas ringi jalutasin.

Isutab: Valgehallitusjuust. Tehke mis tahate.

Ei isuta: Küpsetatud baklažaan. Täna tööjuures oli. Fuhh! Sõin ära ainult täidise ja see poollimane “kest” jäi minust lõpuni söömata.

Kaalutõus: Eelmisest nädalast 700g tõusu. Vahepeale jäi mõni toitumiskava rikkumine ka, kuid üldiselt on enesetunne vähemalt hea.

Maimuke: See nädal peaks Maimuke kasvama ühe korraliku mango suuruseks ning pikkust on teisel kuni 15.2cm, olles ise 198.4 grammi raske. Ta on kaetud lootevõidega, mis on siis selline vahajas aine, mis kaitseb Maimukese õrna nahka ning ei lase sellel praguneda ega kriimustuda. Samuti vormitakse jäävhambad juba olemasolevate piimahamba tombukeste taha. Kui Maimuke on tüdruk, siis ta munasarjad sisaldavad esmaseid munarakke, kuna (kui keegi veel ei teadnud) siis tüdrukud sünnivad juba olemasoleva “munavaruga” ning neid elu jooksul juurde ei teki. Kui Maimuke on poiss, siis hakkab ta eesnääre arenema.

Samuti hakkab latseke aretama rohkem pruuni rasva (?!) kaela, rinna ja kubeme piirkonnas, mis aitab teda pärast sündimist soojas hoida. Õndsatel rasedatel võib kaela langeda selline õnnistus nagu näiteks see, et Maimuke võib hakata see nädal magama. Ta võib leida endale oma lemmikpoosi, milleks tavaliselt on lihtsalt lõua rinnale toetamine. Ma südamest loodan, et ma kuulun ka sinna õndsate alla seekord…

 

Fun fact: Enamik beebisid võivad isegi REM unne jõudes und näha!

 

Leave a Reply

