16+1 kuni 17+0 ehk närvid täitsa läbi

Ööd lähevad pikemaks, õhk jahedamaks ja kõht järjest suuremaks. Täitsa uskumatu, kuid juba on 17 nädalat täis ja kõigest 3 nädala pärast olen nii kaugel, et pool aega on ametlikult läbi. Appi!
20151128_151737.jpg
Pilt ei ole kõige parem, sest mul läks hommikul meelest ära ja telefon ei tee hämaruses väga häid pilte. Pluss ma ise olen nagu viimseni ära piinatud 😀
Enesetunne ja sümptomid: Kui nüüd aus olla, siis tegelikult on enesetunne päris hea. Õhtuti enam ei iivelda ja ei ole ka seda refluksi asja, kui ma just ise endal kõhtu kuhjaga täis ei söö. Eks ma üritan rohkem oma söömist ka jälgida, sest kaal annab natuke häbeneda.
Hea uudis on ka see, et mu unetuse probleem on julgelt taandunud. Osad ööd olen üle tugevalt üle poole ajast ühes asendis maganud, eks hommikupoolikul peab jälle pissile minema, aga muidu on päris elatav. Tundub, et Stele on nüüd see rasedus mõjuma hakanud, sest tema uni on ka kõvasti kergem kui enne oli ja minu liigutamise peale liigutab tema ka. Näiteks täna hommikul oli just juhtum, kui ma läksin pissile ja ta ärkas üles ja küsis mis kell on. Vaene tema… Pole see tulevase isa elu ka kerge 😀
Tüütum vaevus, mis on mulle külge jäänud on valu. Võeh! Pole just mu kõige suurem lemmik. Kui ma eelmine nädal veel arvasin, et tegemist oli toonuses emakaga, siis seekord saan ma järjest rohkem aru, et valu ei tule mitte seest poolt, vaid jookseb jutina kubemest kintsude ülaosasse. Samasugune jutt jookseb ka üle puusa, kanni kohale. Ämmakas arvas ka, et tegemist on lihtsalt närvivaluga ja kuna see tegelinski seal kasvab, siis arvatavasti pressib närvide peale, mis siis omakorda tunda annavad.
Muidu lamades ja lihtsalt istudes pole üldse hullu, aga kui hakkan ennast näiteks püsti ajama või tahan kõndida, siis on põhimõtteliselt selline tunne nagu emakas tahaks jalge vahelt välja kukkuda, samal ajal kui keegi jalaga sinna sammusesse peksab 😀 Veidi on hirmus see, et kui juba praegu selline pinge närvidega mängib, siis mis veel hiljem saab kui Maimuke kõvasti suuremaks kosub? Hakkan ratastooliga liikuma?
Isutab: Spetsiifiliselt nagu mitte miski. Pigem tahaks süüa soolast, aga kui ma nägin, et Rimis on räimed soodukaga, siis tahtsin küll seda vana head praetud muna-jahu kattega räime. Nämm!
 
Ei isuta: Ma ei teagi.. Taaskord, spetsiifiliselt pole nagu midagi.
 
Kaalutõus: Tegin avastuse, et tegelikult sai rasedakaardi peale märgitud raseduse alguse kaaluks 79kg, mis tähendab, et hetkeseisuga on juurde tulnud 5.9kg. Jeerum! Üritan nüüd, kus enam õhtuti üles ei viska jällegi rohkem on toitumist jälgida ning liigutamise ja aktiivsusega ehk suudan neid juurde tulevaid kilosid veidi talitseda.
 
Maimuke: Appi kohaselt on ta nüüd sibula suurune – ma loodan, et siis ühe korraliku sibula, sest kui ta eelmine nädal pidi olema avokaado suurune, siis on siin toimunud küll tagasiminek. Mõõtude järgi peaks olema kuni 12.7cm pikk ja 99.2 grammi raske. Maimuke hakkab endale naha alla rasva koguma, mis siis hiljem on temperatuuri hoidmiseks ja tasakaalukalt toimiva ainevahetuse aluseks. Maimukese liigutused muutuvad tugevamateks ja tihedamateks ning ma pean ütlema, et ma olen vahepeal päris kindlasti väikseid toksimisi tundnud. 
 
Fun fact I: Sünni ajaks moodustub 2-6% beebi kaalust just see sama rasv.
Fun fact II: Valjud hääled emaka piirkonnas võivad beebit ehmatada. Ilmselt mõni natuke kiuslikum ema või isa võib niiviisi oma Maimukest liikuma ergutada 😀

 

Leave a Reply

