13+0 kuni 14+0

Aeg läheb mõnes mõttes ikka ääretult kiiresti mööda. Näiteks täna hakkasin ma mõtlema sellele, et 4. raseduskuu on juba peal ja suure ning tähtsa momendini on jäänud ainult 5 kuud. Jeerum!

Olen siin veidi mööda blogisid ringi kolanud, et vaadata, kuidas siis ikka teised teevad ning otsustasin, et katsun teha iganädalasi vahekokkuvõtteid, kui vähegi millesti kirjutada on ja ma päris suremas või mälukaotuses ei vaevle.

Enesetunne ja sümptomid: Viimase nädalaga on siinkohal toimunud väike muutus – Forever Sickness läks mööda, kuid alles jäi hilisõhtune südamepaha. Näiteks täheldasin seda, et kui ma kümnest või poole üheteistkümnest hiljemalt magama ei saa, siis lõppeb see ilmtingimata rasedusaegse buliimiaga. Üritasin, mis ma üritasin, aga 3 õhtut 7st möödusid vannitoas, teistel päevadel suutsin ma enne pikali saada. Muidu on päev otsa täitsa okei olla, kuid söömist ei tasuks väga hiljapeale jätta.

Samuti olen võidelnud väikest võitu unetusega. Nimelt pärast seda kui Maimuke mind öisele vetsupiirkonda jalutuskäigule saadab ei suuda ma uuesti magama jääda. Tee või tina, aga mina olin lihtsalt kella 4st öösel üleval. Siiski.. Seda juhtus ka üks öö kui ma vetsu ei pidanud minema. Kell 4 tegin silmad lahti ja mida ei tulnud oli uni…Ma olen aga niivõrd kangekaelne, et ma ei vaevunudki ennast enne kella 6 voodist välja ajama, mis sest, et pool aega passisin lihtsalt tühja või vahtisin tuimalt Facebookis.

Isutab: Ma ei saa öelda, et mul otseselt mingeid suuri isusid oleks. Näiteks päris hästi lähevad praegu need kirsstomatid, pasteet on üks lemmikutest ja kohukesed! Jah, ma polnud kohukesi teab mitu sajandit söönud, kuid nüüd on need nii head. Neid võib süüa ka õhtuti, sest need on ühed vähestest asjadest, mis imelikke kõõkse/gaase/tahtmist oksendada ei tekita.

Ei isuta: Õhtuti rasvased toidud. Muidu olen lihaga suur sõber ning lõunasöögist see kindlasti ei puudu, kuid õhtuti eelistaks pigem mõnda võikut ja kindlasti mitte sooja sööki. See küll ei sobi otseselt teemasse, sest apelsini mahla kaaniks rohkem ja veel, aga magu ei arva sellest kõige paremini. Mina ütlen JAH, keha ütleb EI ja nii see triangel mul siin käib.

Nädala parim hetk: Üks õhtu, kui mul paha ei hakanud.

Nädala halvim hetk: Lausa 3 hetke – ma lihtsalt vihkan oksendamist!

Kaalutõus: Täitsa raseduse algusest 5.3kg. Võiks arvata, et see “buliimia” hoiab minu kaalu väheke kontrolli all, eks ole, kuid seda juba ei juhtu. Või siis on süüdlaseks hoopis see söögi kogus, mis isegi oksendamise puhul liiga suur on? Loodetavasti ei jätku see samas tempos ja ma suudan selles suhtes midagi ette võtta, enne kui ma 100kg kaalun.

Maimuke: Tark äpp ütleb mulle, et Maimuke on umbes mandarini suurune ning on pealaest tagumikuni kuni 7.6cm pikk Ehk on isegi pikem arvestades, et 26. oktoober oli ta 6.4cm pikk, aga ma ju täpselt ei tea kui kiiresti need väikesed tulnukad kasvavad. Kaaluma peaks see väike mandarin kuskil 14.2-21.3 grammi. Sellel nädalal kaalub Maimuke sama palju kui platsenta ning ta eluliselt olulised süsteemid peaksid olema täielikud välja arenenud. Siit edasi, keskendub Maimuke põhimõtteliselt ainult kasvamisele ning kavatseb seda teha kuskil 2.5cm nädalas! Holy crap!

Vähemalt Maimukese pea kasvamine aeglustub, et keha nüüd järgi jõuaks ning on hea teada, et ta nägu muutub rohkem inimnäo sarnaseks. Seespidiselt liiguvad ta siseelundid alakõhtu ja seedeelundkond areneb edasi. Samuti saab ta juba endale näppe suhu toppida. Kõik 20 hammast on juba igemete all olemas, ta saab naeratada ning häälepaelad hakkavad kiirelt arenema (can’t wait for that one).

Rõve fakt: Maimuke hakkab neelamist harjutama ning seetõttu neelab sisse lootevett, mida siis uriinina väljutada, mida siis uuesti sisse neelata… Ja nii edasi.

Kuna me pole veel usinalt kõhupilte teinud, siis panen siia hoopis kaks head videot, mis ma see nädal leidsin 😀

Leave a Reply

