Ilusat Paksu Kassi päeva!

Hommikul raadiost kuulsin, et täna on Paksu Kassi päev ehk Garfieldi koomiksi 37. sünnipäev ning muidugi jooksid mõtted kohe meie paksude kasside poole. Olgem ausad, nad ei ole tegelikult ju paksud…vist.

lexininjawpid-20150312_000159.jpgwpid-wp-1420186738382.jpeg

Söögi rindelt olen ennast kokku võtnud ning üritan mitte sööki meeletult sisse lahmida. Ma ükspäev sattusin Merilin Taimre blogisse (LINK!), kus ta kirjutas oma võitlusest söömishäiretega ning mul võttis vähe kõhedaks. Oma videos ta loetleb söömishäirete tunnuseid ja ma korraks hakkasin isegi mõtlema, et äkki mul on ka mingit sorti söömishäired. Merilin tõi välja iseloomu jooned, kellel seda tõenäolisemalt esineb:

– madal enesehinnang

– depressioon

– jäigad mõtteviisid

– vajadus tunda end erilisena

Madal enesehinnang mul pole, vähemalt mitte NII madal. Ise usun, et ma suhtun endasse hästi ning olen enesega rahul. Vist. Depressiooni ei ole ka veel tajunud. Jäigad mõtteviisid? Noh ma ei tea, mulle meeldib kontroll ja teada mis ja millal juhtuma hakkab, seetõttu üritan suhteliselt palju ise orkestreerida. Vajadus tunda erilisena? Kellel seda poleks?

Põnevaks läheb järgmiste punktide juures, mis on justkui sümptomid:

– kinnisideed

– kalorite lugemine

– kaalulangus

– näljatunde eiramine

– külmatunne

– menstruatsioonihäired

Kinnisideed on siis kogu kaalulangetuse ja toitumise osas ning ausalt öeldes on ju minulgi see üks päris tugev siht, kui mitte öelda kinnisidee. Samas aga, kuna ma väga püsivalt ei suuda näiteks magusast eemal hoida või mitte pitsat süüa, siis see vist päris kinnisidee pole. Ma pole enam kindel. Kaloreid loen kindlasti, kuid mitte nii karmilt enam pärast seda kui ma seda Orgu kava hakkasin tegema. Kaalulangus? Veidi nagu on, kuid mitte nii palju kui võiks, samas tasa ja targu on normaalsem ja tervislikum kui suure pauguga.

Okei.. Nüüd kui ma hakkasin neid punkt punkti haaval niiöelda läbi mõtlema, ei tundugi need enam väga minu kohta käivad, ehk siis loodetavasti ei ole mul midagi häda.

– välised näitajad

– eelistatakse süüa üksinda või vaid teiste juures

– ärritumine

– söömine halva enesetundeni

– rämpstoidu peitmine

Siit loetelust käivad viimased kolm küll minu kohta. Ma muidugi ei tea, mis need ärritumise “normid” niiöelda on, kuid mind ajavad päris paljud asjad kiiresti vihaseks, kuigi olgem ausad, päris mitmed asjad on seda väärt. Vähemalt mu enda meelest, that is. Söömine halva enesetundeni on kindlasti teema. Öelge mulle üks inimene, kes suudab vanaema sünnipäevadel või jõulude ajal seda mitte teha! Kuigi ma pean tõdema, et seda tuleb ette mitte ainult pühadel või sünnipäevadel ning vahepeal snäkkisime niiviisi päris mitu õhtut järjest, mil kõht oli täiesti punnis ja endal oli megahalb olla. Samuti tunnistan, et ma olen šokolaade ja rämpstoite hävitanud ja “kõrvale” ära pannud, kuid “mis silmist, see südamest” ütlus minu puhul kindlasti ei kehti – niikaua kuni ma tean, et mul see rämps kuskil istub ja ootab siin kodus, niikaua on mul meeletu isu ja ma PEAN selle ära sööma. Samamoodi ei püsiks mul kodus kausis mitte ükski komm… See ei saa ju normaalne olla, et mul puudub suures plaanis enesekontroll.

Muidu läheb mul päris hästi – viimasest nädalast on kaal langenud 0.9kg! Ma tean, et see toitumiskava toimib, aga nii raske on mõnikord. Ausalt. Toidud on seal kavas megahead, kuid tahaks juurde ikka jama süüa mõnikord. Raske.. Raske on see allavõtja elu.

Eile käisime Rimis, sest lõhe oli soodushinnaga ning esimest korda ma tegin seda, mida ilmselt teevad ka teised inimesed ja kelle pärast need kalad praktiliselt koheselt otsa saavad – ma ostsin lausa kaks kala korraga! Vot nii ahne olengi. Vähemalt sain pikemaks ajaks valmis vaadatud ja eks seda kulub ka üksjagu. Tavaliselt ma asendan selle millegi muuga, kui kavasse tuleb, sest muidu maksab lõhe hingehinda. Hetkel Rimi kodulehte vaadates on näha, et lõhe on veel jätkuvalt saadavalt ent nagu ikka piiratud koguses. Eelmine kord läksid kalad päris kiiresti, sest kodulehel oli teade, et lõhe on välja müüdud mõne päevaga. Ehk siis, kõik kalale!

Leave a Reply

