Vaba aeg

Peaaegu iga kord, kui mul puhkus tuleb, olen ma dilemma ees, et mida siis seekord ette võtta. Päris ausalt, lõpeb see dilemma üldjuhul sellega, et ma võin mitu päeva väga rahulikult kodus diivanil peesitada, kui just ei ole mingit reisi või asja plaanis. Heh! Ja millal meil viimati mõni reis oli? Ma isegi ei mäleta enam, mis aasta see oli, aga siis kui me Tuneesias käisime… Oi näe, pildikaust arvutis ütleb, et see oli 2012.

Kui mulle anda arvuti, ei hakka mul kunagi igav. Ma ei tea, kui paljud inimesed mäletavad seda aega kui Sims esimest korda välja tuli. Mul oli tol ajal üks tore naabritüdruk, kes oli sellistes asjades väga asjapulk ning ma nii mäletan aegu, kuidas ta mulle igasuguseid selliseid mänge tutvustas. Omal ajal sai mängitud Diablot, Simsi, Simcity’t ja nii edasi ja päris mitu tundi järjest. Minust läksid need Heros’ed ja asjad kaarega mööda, kuigi näiteks Age of Empires oli ka päris äge. Aeg on nüüd muidugi kõvasti edasi läinud ja uued ajad tulevad peale, mis tähendab, et ka mängud saavad palju ägedamaks. Ükspäev kui ma siin “nostalgitsesin” leidsin suurest vägevast internetist sellise toreda asja nagu Sims 2.

Ma mäletan, et omal ajal sai seda päris ohtralt mängitud, kuid mulle tundub, et mul ei olnud seda rõõmu väga pikaks. Samas.. Ma ei suuda meenutada, kas mul üldse omal kodus oli see mäng või siis ma käisin selle sama sõbranna juures. Simsi esimene versioon oli mul lõpuks kindlasti, niipalju ma tean. Igatahes.. Andke mulle arvuti ja ma võin ennast tundide viisi lõbustada. Isegi interneti ühendus pole oluline kui seal mõni tore mäng peal on.

Osaliselt mulle meeldivad vanad mängud rohkem, sest nad on ilusti läbi mõeldud ja lõpuni valmis tehtud. Näiteks kasvõi see samane Sims 2 – vana hea offline keskkond, iga laiendus lõpuni viimistletud. Selle tänapäevase “interneti keskkonnaga” on see probleem, et niiöelda baasmäng antakse välja, otsast otsani bugisid või anomaaliaid täis ning siis hakatakse seda kuskilt parandama ja putitama.

Selle viimase pärast mulle see Sims 4 üldse ei istu. Olgu see graafika ja idee ja mõned uued asjad, mis nad on, kuid kui funktsionaalsus on piiritletud, siis ei jätku seda lõbu väga pikaks ajaks. Võib olla oleks pidanud ootama, kuniks kõik parandused ja uuendused tehtud saavad ja alles siis mängu ostnud, aga oh well.

Uue Simcity’ga on hoopis teine lugu. Kes pole kursis, siis tegemist linna ehitamise ja ülalpidamise mänguga. Kui eelmises versioonis võisid oma linna tugevalt põhja lasta minna enne kui hästi hakkas minema, siis selles versioonis ei tohi miinusesse üldse minna, muidu näitatakse ust ja soovitatakse uut linna alustada. Seal on palju uusi võimalusi ja linnade omavaheline “tööstuskett” on minu meelest täitsa hea ning on erinevaid võimalusi, mis linnaga sa soovid, et tegemist oleks (näiteks kas tööstus, kultuur, turism või ka hasartmängud). Muidugi nagu ikka on tänapäeval online’is mängimise võimalus ka. Seda ma pole veel proovinud, aga hiljuti alles kibelesin.

Tulistamine ja selline asi läheb minust kaugelt mööda, küll aga igasugused strateegia mängud ja ehitamised on täiega minu teema. Samas olen ma ka väikestviisi perfektsionist ning kui esimese korraga kõik ei õnnestu, siis hakkan hea meelega otsast peale, kuni on juba südaöö ja mees küsib, kas ma magama ei kavatsegi minna. Mõnikord on vaja niiöelda sellist “enda” aega ja see on üks moodus, kuidas ma seda veedan.

Leave a Reply

