Trenniideed ja mõnus lillkapsas

Viimased kuud on olnud väike motivatsiooni langus ning pole väga viitsinud ise süüa teha. Eks seal oli paar tervisest tingitud aspekti, kuid nüüd kui asjalood on teisiti andsin endale täna hommikul jalaga tagumikku, et uuesti aktiivseks hakata. Eile õhtul lausa googeldasin erinevaid spordiklubisid ja trennide tüüpe. Samuti vaatasin lõpuks, mida mulle saadetud e-reklaam endast kujutas ning külastasin FitLap’i lehte. Esileht lubas, et neil on treeningkavad ja toitumiskavad, mis muudavad mu elu. Hetkeks olin isegi põnevil sellest, et nad mulle tasuta liitumist pakkusid, kuid avastades, et see kehtib ainult ühe päeva olin ma küll pettunud.

Leht ise ei näe küll väga uhke välja, kuid töötab siiski. Ühtlasi lubati e-mailis, et neil veel mitmeid uuendusi tulekul, mis peaks nende lehe kasutamise veel paremaks tegema. Panin oma mõned numbrid sisse ja käima ta läkski. Kasutamine iseenesest on ääretult lihtne ning eriti tore on see, et toitumisplaani saab lisada ka teisi pereliikmeid ja nemad siis ka toidukogustesse sisse lugeda. Mis minu jaoks oli veidi tüütu, oli nimelt see, et koostisainete kogused on veidi kummalised. Seal on ära toodud toiduaine kodus nii grammides, kui ka niiöelda tükina, kuid kui teha näiteks täidetud paprikaid, siis on veidi kummaline, kui paned endale taldrikule näiteks 2.3 täidetud paprikat. Ma tean, et see ongi toitumiskava point, kuid minu jaoks on see lihtsalt kummaline hakata seda paprikat poolitama.

Olemas on ka treeningkava: E lihas, T aeroobne, K puhkus ja nii edasi. Lehel on olemas erinevad videod nii kodus treenimiseks, kui jõusaalis treenimiseks, nii meestele kui naistele ning erinevate raskusastmetega. Esimest lihastreeningu videot vaadates mõtlesin küll, et pole üldse paha. Võib olla see ongi see, mis mul puudu on? Ise muidugi kaalusin näiteks veebruarist kuhugi trenni minna ja aktiivseks hakata, aga praegu mõtlen näiteks, et võib olla peaks seda veebilehe kuutasu maksma ja seda hoopis proovima?

Igatahes, kui ma juba seal veebilehel olin, siis lappasin seal mõningaid retsepte ning ma pean ütlema, et sain edaspidiseks päris palju ideid. Ikka päris palju. Algselt mõtlesin, et kirjutan endale kaustikusse ümber, aga kuna neid oli NIIIII palju, mida kõike ma talletada tahtsin, siis tegin laisa inimese kombel lihtsalt skriinšotte. Go me! Aga ausõna, kui ma oleks kästisi tegema hakanud, siis ma ilmselt kirjutaks neid praeguseni või siis… ei oleks pidanud nii ahne olema, mis on ka väga aus punkt.

Esimese asjana proovisin ära need samad täidetud paprikad, mis tegelikult pole üldse nii keerulised, kui ma algselt endale ette kujutasin (kogused on ühele inimesele):

Oliivõli 4 g /.3 tl
Sibul 23 g/0.3 tk
Küüslauk 6 g/1.2 tk
Pruun riis, kuivaine 39 g/0.2 klaasi
Paprika 117 g/0.8 tk
Pizza ja pasta kaste (Pomito) 35 g/3.5 spl
Veise delikatesshakkliha, R 6%, Rakvere 113 g/4.5 spl
Mozzarella juust 18 g/0.2 pakki

Sool maitseks
Pipar maitseks

Nagu ma ütlesin, siis osad kogused on küll natuke kummalised, kui aus olla. Mozzarella asemel kasutasin ära Hiirte Juustu riivjuustu lõpu, kõige tavalisemat puhast veise hakkliha (ei pea olema delikatess) ning täidisesse panin kõige tavalisemat tomatikastet.

  • Keeda riis.
  • Lõika paprika “kaas” pealt ära, eemalda seemned.
  • Haki sibul ja küüslauk ning küpseta õlis klaasjaks, lisa hakkliha ja küpseta läbi. Lisa segule tomatipasta, keedetud riis ning maitseained.
  • Täida paprikad seguga ning tõsta ahjuvormi.
  • Vala põhja klaas puljongit või vett, kata vorm fooliumiga ja küpseta 200 kraadi juures 10 minutit, alanda temperatuuri 180 kraadini ja küpseta veel 30 minutit.
  • Eemalda foolium, puista peale riivjuustu, lase juustul ahjus sulada ja serveeri.

Järgisin neid juhiseid kuni viienda punktini, kuniks ma unustasin vormi põhja vett panna, hoidsin fooliumit ainult esimesed 10 minutit ja panin riivjuustu alles siis kui ma vormi ahjust välja võtsin ja pilte hakkasin tegema. Oh well. Maitses ikka imehea!

20150123_210954

Tumedamad ääred on neil ilmselt sellepärast, et mu lillkapsa pann oli nende pealsetele ürpris lähedal.

Lisandiks tegin juurde röstitud lillkapsast. Igavusest juhtusin eile õhtul lugema erinevaid blogisid ning leidsin sellise toreda retsepti. Valget veini mul ei olnud, niisiis tegin kanapuljongiga nagu soovitatud oli – selle 2l vee peale panin 4 puljongikuubikut. Polnud ka kindel, kas ma õige tšilli maitseaine sain, kuid kasutasin 1spl originaal tšilli pipart, mis ei olnud päris puru, kuid veidi suuremad tükid. Ahjus oli see lillkapsas lõpuks kuskil 45 minutit vast, sest ma pidin temperatuuri paprikatele madalamaks panema.

20150123_210612

Nomnom! Lillkapsas jäi pealt selline krõbedam, kuid seest hea ja mahlane. Tõesti hea!

Ja lõpuks siis minu suurepärane õhtusöök koos käsikäes:

20150123_211526

Loodetavasti jätkub homsekski, sest see on tõõõõõõõõõesti üks hea kombo. Mees ütles mulle, et talle lillkapsas ei meeldi, kui ma loodan, et ta vähemalt proovib. Kui ei, siis ei. Jääbki mulle rohkem 😉

Leave a Reply

