Ülemiste Babyback (60 of 100): kivine algus

Teate kindlasti, kuidas lood plaanidega tavaliselt on ning nii läks ka meiega. Planeerisime alguses kesklinna sööma minna, kuid pärast trennis käiku tõesti enam ei viitsinud ja otsustasime millegi nö tagasihoidlikuma kasuks. Ajaga on välja kujunenud, et meie “kodu” resto on Mack BBQ – seal on tõesti sõbralikud teenindajad ja hea söök, kuid tahtsime vahelduseks kuhugi mujale minna.

Sellega seoses tuligi mul suurepärane idee, et kuna mulle söök ja söömine väga meelepärased on, siis võiksingi ju oma kogemusi ka teistega jagada ning ehk äkki on kellelegi ka abiks. Oma “muljeid” hindan 100 punkti süsteemis ning neljas jaos (iga jagu 25p): interjöör, teenindus, söök ja üldmulje.

Algselt tahtsin üle pika aja minna Tabasalu Babybacki, sest sealt mu igavene BBQ ja lihalembus alguse sai ning omal ajal oli see tõesti VÄGA hea koht: teenindus oli ülim ja söök, mis köögist välja tuli samuti. Kristiine keskuse Babyback valmistas mulle viimati meeletu pettumuse ning pidasin paremaks “juurte” juurde tagasi pöörduda. Kuna oli reede õhtu, siis lõin lahti nende koduka, et igaks juhuks ette helistada, aga mida ma nägin? Nüüd on Babyback ka Ülemistes! Jäin korraks muidugi mõtlema selle üle, et kindlasti on äsja avatud Ülemistes meeletult rahvast ning on äärmiselt tõenäoline, et kõik kohad on täis. Teine plusspunkt oli muidugi see, et äkki pole teenindajad veel nii tülpinud, sest nad on oma tööd teinud vaid mõned päevad. Mõeldud, tehtud.

Interjöör – 25p

Nagu Babyback’idele omane, siis oli sisekujundus tehtud nii nagu ameerikapärasele restoranile kohane. Seinad olid kaetud huvitavate sildikestega ja fraasidega, mille lugemine ootamise huvitavamaks tegi, samuti mängis taustaks vana hea country muusika.

Laudade asetus oli samuti päris mõnus. Olgugi, et seal ju meeletult palju ruumi ei olnud, oli ala peale ära mahutatud laste mänguala ning suuremad-väiksemad lauakombinatsioonid. Suuremad olid paigutatud rohkem ruumi keskele ning U-kujuliselt nagu ka teistes Babybacki restoranides. Lauad olid üleüldiselt lähestikku, aga ei tekkinud ebamugavustunnet, et keegi liiga lähedal oleks või personaalruumi tükiks.

Teenindus – 5p

Jõudsime Babybacki kell 19.43 ning viisakate inimestena jäime ukse juurde ootama nagu silt palus (“Palun oodake, teid juhatatakse lauda”). Seal ukse peal seistes avanes esmane vaade – saalis sebis 5 teenindajat, kuid ei tundunud nagu neil käiks töö sektsioonidega või mingit korda arvestades. Seisime seal posti juures umbes 5 minutit ilma, et keegi oleks meile tere öelnud või palunud natuke aega oodata kuni ta meieni tagasi jõuab ja lauda juhatab. Kui esimesed viis minutit olid möödunud, lähenesin ühele ettekandjale, kes baari juurde suundus ning küsisin, kas me võime niisama istuda või on kõik lauad täis, mille peale mulle kärmelt vastati: “Oodake palun, teenindaja tuleb kohe”. Selge, läksin ukse juurde tagasi ning ootasime veel 5 minutit ilma, et midagi muutunud oleks. Isegi kui kõik lauad oleks täis olnud, oleks olnud kellestki neist kena seda ka meile ütlema tulla. Hoolimata sellest, et me uksel kuulelikult ootasime, kütsid meist ühtäkki mööda 2 vene noormeest ja istusid lihtsalt vabasse lauda maha. Okei, mis seal siis ikka, läksime ka sisse ja istusime vabasse lauda maha.

Kuni kell sai 20.03 ei olnud veel midagi juhtunud. Istusime seal nagu paarike pargipilgil – ei mingit menüüd ega inimkontakti ühegi teenindajaga. Olgu öeldud, et 3 erinevat teenindajat olid meist 3 korda mööda kõndinud, nähes et meil pole laua peal midagi, kuid ei vaevunud kordagi peatuma ega uurima, mis toimub. Ausalt öeldes, selleks punktiks olin juba päris kuri ning parema meelega oleks autosse tagasi istunud ja Macki sõitnud, sest sellist kohtlemist pole seal mitte kunagi ette tulnud. Stel viskas lõpuks üle ning küsis järgmiselt möödakõndivalt teenindajalt menüüsid (voila, menüüd ilmusid 30 sekundiga).

Kell 20.08 tuli esimene teenindaja meie lauda, et tellimust võtta. Teenindaja ise tundus nooruke ja natuke oma elemendist väljas või siis lihtsalt närvis. Kui me küsisime, et mis kellani köök lahti on, ütles ta rõõmsalt 20.15ni, mitte 20.30ni nagu internetis kirjas oli – huvitav, huvitav. Tellisime kaks jääteed ja BBQ Baby Back Pork suured ribid (whole rack) kahe peale. Mõne hetke pärast oli teenindaja tagasi ja vabandades ütles, et tegelikult neil ikka pole sidruni jääteed, vaid on ainult rohelist, kui tellimust võttes väitis ta, et neil on ainult sidruni jääteed. Kuidas sidruni jäätee järsku roheliseks muutus ma ei tea, kuid minu jaoks ei näita selline asi kõige paremat kursisolekut restoranis olemasolevate toodete kohta.

Ribid jõudsid lauda 20.31, mis on tellimisest kuni söögi saamiseni igati normaalne aeg. Liha ja lisandid olid ilusti suure liua peal, kuid neiu ütles, et toob kohe teise portsu friikaid ka. Hakkasime juba Stega ägama, sest sööki oli juba praegu piisavalt.

Mõne hetke pärast tuleb neiu tagasi ja ütleb, et tegelikult on mõlemad portsud friikaid juba liua peal. Really?! Get a grip ja otsusta ära juba ükskord.

Söök – 15p

Ribidega on niiöelda “automaatselt” kaasas küpsetatud oad (baked beans) ja coleslaw, kartulid tuleb eraldi juurde tellida, mis minu meelest on natuke tobe, sest paljud eesti inimesed ikka neid ube armastavad, aga eks äriliselt on see kindlasti hea lüke, sest kes see loll kartuli ikka tellimata jätab. Välja nägid ribid ääretult maitsvad ning aroom võttis kohe suu vett jooksma.

image

However…

BBQ ribid peaks olema niiviisi tehtud, et ribiliha praktiliselt kukub kontide küljest ära ning on mahlane ja õrn. Need ribid maitsesid küll hästi, kuid olid meie jaoks küll üleküpsenud ja vintsked. Samuti oli see Fanta, mis me jääteede asemel tellisime mõnusalt lahjendatud (eeldatavasti oli tegemist masinast tuleva kraamiga). Kõige paremad komponendid meie söögi juures olid friikad ja coleslaw ,millega ma olen tõesti rahul ja need maitsesid imehead.

Üldmulje – 15p

Kuna BBQ ja üleüldse igasugune liha on mulle väga südamelähedane nagu ma olen kindel, et varsti on ka kõrge kolesterool, siis ma olen ääretult pettunud, et muudes Babybackides standardid nii madalad on. Võiks ju arvata, et kord hiilgava restorani teostusega hakkama saanud omanik võtaks vaevaks teha kindlaks, et kvaliteet on ka teistes restoranides täpselt samasugune kui mitte parem. Nende pakutav toit ja restorani enda interjöör käivad käsi käes, kuigi üks selline kohtlane asi, mis nende menüüsse väga ei sobi on salatid – kui sa juba liharestorani lähed, siis on ju õigem täispanga peale välja minna, mitte mingit salatilehte närida. See aga selleks…

Kuna lõppude lõpuks sai kõht täis ja kogu laar ikkagi maitses hästi, siis see mõjutab ka üldmuljet päris tugevalt. Teisalt tõmbab selle osa hinnet alla siiski ka teeninduse osa, sest söök pole siiski ainus asi, mille pärast inimesed väljas söömas käivad. Enda puhul tean küll, et kui juba välja sööma minna, siis ma tahan seda “täispaketti” – hea söök, hea teenindus.

Hea teeninduse all pean just silmas seda tähelepanu skilli (attention to detail) ja minu jaoks on hea teenindaja just see, kes isegi kiiretel aegadel suudab oma kliente kursis hoida, et mis täpselt toimub ja vabandab kui asjad liialt venivad. Seda, et teavitatud klient on rõõmsameelsem kui igavesti ootav klient, tean ka enda töökogemusest suurepäraselt ning eks sellepärast on ka minu ootused võib olla kõrgemad. Võib olla oli see ka Inglismaa omapära, kuid teenindajad pidi olema sõbralikud ning tahtma oma “toodet” müüa – see tähendab ka seda, et iga klient oli oluline, kuna ta tõi sisse tulu. Me olime nii lähedal sellele, et me oleks lihtsalt sealt välja kõndinud ning siis oleks jäänud neil €30+ eurot saamata. Võib olla see pole mingi suur raha esmapilgul, kuid kui 5 lauda kõnnib minema, siis olenevalt laua suurusest võib jääda saama ligi €200. Kas see pole ka piisav? Eesti teenindajad peaks TAHTMA klientide raha vastu võtta ning seetõttu veel paremini tahtma tööd teha, sest kas parema palga alus ei ole suurem sissetulek firmale, kellele sa töötad?

Ma südamest loodan, et nende teenindus läheb ajaga paremaks ja kiiremaks ning tekib oskus klienti hoida ja märgata. Seda enam, et suust suhu reklaam levib meie väikses Eestis kui kulutuli ning võib nii mõndagi muuta ka suure toitlustusketi jaoks.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s