Kristiine BabyBack ehk eestlaste suurepärane klienditeendindus

Väga suure osa oma elust olen ma töötanud klienditeendinduses, nii Eestis kui Inglismaal, nii näost näkku kui ka telefoni teel. Ajapikku olen enda skilli mitmeti täiendanud ning ilmselt seetõttu on ka ootused teiste klienditeenindajate suhtes kõrgemad ja oskan täpsemalt oodata ja vaadata, mida kõike nad tegema peaks (või võiks). Täiesti kummaline on see, et minu meelest eestlased lihtsalt ei pinguta valdavas enamuses üldse (kindlasti on ka erandeid!) ning seoses sellega mul on nüüd üks uskumatult halb kogemus teiega jagada.

Kuna ma absoluutselt armastan liha, siis üks minu lemmikrestoranidest on Babyback. Kui ma noorem olin, siis käisime vanematega Tabasalu Babybackis tähtsamaid sündmusi tähistamas, nagu näiteks kooliaasta lõpp, lõpetamine ja nii edasi. Oi kus ma olin õnnelik, kui Babyback avati ka Kristiine keskuses, sest see on oluliselt lähemal. Seda, et teenindus on Kristiine Babybackis vähe teine olen ma ammu juba teadnud, kuid see mis meile sel esmaspäeval osaks sai oli küll hämmastav.

Teada värk, et kõik poed ja restoranid peale Prisma suletakse kella üheksast. Meie jõudsime restorani kell 20:06 ning lauda juhatas meid üks tumeda peaga neiu – ega ta ilmselt väga ülevoolavalt õnnelik ei olnud, et me neile tööd juurde tõime, aga mis teha. Eeldatavasti nad ikka kasu tahavad teenida. Mõne minutiga tuli juba meie laua juurde meessoost teenindaja, üritas seal veidi nalja ka teha ja tõmbas natuke liiga ülevoolavalt oma märkmiku välja ja küsis: “Kas te olete valmis tellima? Te olete ilmselt meie viimased kliendid täna..” Ise seal naeratas nagu oleks maailma parima nalja maha pannud. Mõtlesime veel enne Stega, et kuna nälg suur siis ehk jõuaks enne näiteks kanatiivad ka võtta, aga sellise kommentaari peale läksime kohe praadide juurde. Kell 20:19 olid meie praed lauas ja alustasime söömist, vahepeal käis ettekandja kontrollimas ka kas söök on hea. Ste lõpetas veidi varem kui mina ning nagu võluväel oli tema tühi taldrik paari minutiga eest ära korjatud. Niipalju kui ma olen restoranides töötanud, siis alati on mulle õpetatud (ka Inglismaal), et nõud korjatakse lauast ikka korraga ära, välja arvatud juhul, kui inimesed ei saa muidu rahulikult istuda (noh näiteks laua peal on meeletult tühje nõusid). Ma lõpetasin ka suhteliselt peale teda, jõudsin vaevu viimase ampsu suhu panna ja mäluma hakata, kui ka minu taldrik eest ära korjati. Olgu.. Sellest saan ka veel aru – nõudepesija saab hakata viimaseid nõusid likvideerima ning tema saab ka ehk inimlikul ajal õhtale.

Me veel istusime ja rääkisime niisama (kell oli selleks ajaks 20:35) ning vaevu 5 minutit pärast seda kui ta oli mu taldriku ära korjanud, küttis see kutt meie laua juurde juba välja prinditud arvega ja ütles: “Soovisite vist arvet jah?”, endal juba ka kaasas kaardimakse terminal. Püha Juudas! Lase inimestel olla ja parem küsi, kas me tahame veel midagi! Või ei ole siis restoranide eesmärk palju raha sisse kasseerida ja müüki teha? Kas tõesti on neil nii kiire selle sulgemisega, et klientide rahuolu peab saama kannatada?

Mis seal siis ikka, maksime arve ära ja läksime minema, et teenindajad saaksid hakata rahus sulgema. Olgu öeldud, et me ei olnud teps mitte viimased inimesed, kes seal olid, kuid eks ilmselt olid ka kõik teised lõpetama sunnitud – või siis said sellise kohtlemise osaks ainult selle tüübi sektoris olevad kliendid ei oskagi täpselt öelda. Pärast sellist kohtlemist ma kaalun tõsiselt, kas ma üldse kunagi tahan sinna uuesti sööma minna, sest tegelikult on väga palju teisi liharestorane kuhu selle asemel minna. Tavaliselt käime me Tartu maante Mack BBQs ja sealse teenindusega olen ma ikka väga rahul – 99% ajast klienditeenindajad on toredad, sõbralikud ja kujutage ette, isegi naeratavad. Ilmselgelt teenib Kristiine Babyback nii palju raha, et püsiklientide hoidmine pole nende jaoks oluline. Iseasi on see, et kui nad tõesti peavad kõik inimesed kell 9 välja saama, siis võiks ju klientidele selgitada ja öelda, et lugu on selline, mitte mühakana käituda, samas ma ei leia, miks see nii peaks olema, sest keskuse uksed on nagunii üheteistkümneni lahti.

Mitte üheski restoranis kus ma ise olen töötanud pole elus lubatud klientidele vihjata “Ou, tänks et tulite, aga minge nüüd ära, palun”. Näiteks Inglismaal ei tohtinud hakata ka klientidest kaugemaid nurki koristama, et mitte neid jumala eest ära ajada. Eesmärk oli ikka tulu saada ning mida rohkem müüki sa teha said, seda parem, isegi kui see tähendas sulgemisaja ületamist. Köök muidugi lõpetas kindlal ajal töö, aga jooke sai ikkagi veel pakkuda ning mõnikord inimesed tahtsid istuda ja ennast niisama mõnusalt tunda.

Selle kõrval mõni nördinud poemüüja pole nagu eriti midagi, kuid sellise otsese väljaviskamise vihje peale olen ma küll sügavalt pettunud. Võib olla see olen lihtsalt mina ja ma peaks ümber harjuma, kuid ma leian, et klienditeendindus ei ole niisama selline töö, mida võib teha suvaliselt ajatäiteks – selle jaoks on suhtlemisoskust ning oskust olla tolerantne, isegi kui olukord on halb. Omamoodi on see peaaegu nagu näitlemine, kuna absoluutselt igas olukorras ei saa rõõmsameelseks jääda ja parema meelega tahaks võib olla kliendile menüüga piki vahtimist tõmmata, aga ei tohi. Kui sa tunned, et sa ei suuda selliseid asju händlida, siis ilmselgelt ei tööta sa õigel alal ning oleks aeg midagi muud leida, näiteks nagu kärulükkaja amet või midagi muud sellist, kus sa inimestega suhtlema ei pea.

Enda meelest tulin suurepärase äriidee peale, nimelt võiks hakata pakkuma klienditeendinduse koolitusi. Samas vaadates seda, milline on üleüldine klienditeeninduse tase eelkõige Tallinnas, siis võib olla saab see kõik alguse teenindajate ülemustest ja äriomanikest, kes ei pööra sellisele asjale niivõrd tähelepanu. Never know.

Leave a Reply

