Raamatutest

Päris piinlik oli eneselegi tunnistada, et ma pole päris ammu aega ühtegi uut raamatut lugenud. Kooliajal ja nii mulle ikka meeldis lugeda, kuid nüüd enam ei teagi, et mida peaks lugema või mis on seda aega väärt ning näiteks sellepärast oli õpetaja antud kohustusliku kirjanduse list päris hea. Olgugi, et alati kõik raamatud ei sobinud, siis teada oli ju ikka, et need kindlad raamatud on millegi pärast olulised ja kirjanikud väga tähtsad isikud.

Üleüldiselt kipun ikka sinna lihtsamat sorti ilukirjanduse poole, kui et sellist sügavamõttelist poeesiat lugema hakkan. Kuna mul kõik need raamatud ilusti endal olemas on, siis vanad head Harry Potteri ja Twilight’i saagad on umbes paarkümmend korda kindlasti läbi loetud. Juba pikka aega olen mõelnud, et tahaks midagi uut lugeda, aga pole päris seda õiget leidnud.

Pühapäeval käisime Stega kinos “The Maze Runner”-it vaatamas.

Film ise oli minu meeles täiega hästi üles ehitatud, kuna keris vaikselt põnevust üles ning lõpp oli ikkagi ootamatu. Ilmselgelt on tegemist järjekordse triloogia esimese osaga nii et eks järgnevatel aastatel on lisa oodata. Film siis ise räägib projektist, kus poistel või pigem noormeestel võetakse nende mälestused ja saadetakse üks haaval Välule elama. Väli on peaaegu, et nagu teatud sorti kommuun, kus nad elavad, harivad maad, teevad ise süüa ja nii edasi, ainult et Välgu ümbritseb massiivne labürint. Enamik poistest, kes seal elavad on asjaoludega leppinud, ent üks rühm noormehi, kes on ametilt Jooksjad käivad igapäev päevavalguses labürinti uurimas ja kaardistamas seda lihtsalt järk-järgult läbi joostes. Tingimus on see, et kõik Jooksjad peavad enne pimedat tagasi olema, sest ööseks läheb labürindi avaus kinni ja igasugused õudused pääsevad seal seine vahel valla. Muidugi kui tollekuune noormees Välule saadetakse hakkavad asjad muutuma ning päris kähku tema järel saadetakse Välule ka esimene tüdruk. Ei taha kõigile lõppu ära rääkida, aga põnevaks läheb kindlasti. Võib olla mulle lihtsalt meeldivadki sellised veidi sürrealistliku sisuga filmid ja ka raamatud, välja arvatud päris need tulnukafilmid, kuid see triloogia tundub just sellise paraja piiri peal olevat.

Nagu me kõik ikka teame, siis üldjuhul on raamat kindlasti parem kui film ning nagu üks õige fanaatik kunagi, leidsin ma kiirelt terve Maze Runner’i triloogia, pluss siis neljanda lisaraamatu ja hakkasin unistama. Ajanappuse tõttu tellisin endale kõigepealt esimese raamatu, mida ma plaanin kindlasti täna õhtul lugema hakata. Nii põnev! 😀 Ma tean, et terve maailm on tehnoloogiale üle läinud, aga mulle millegi pärast meeldib lugeda päris ehtsat füüsilist raamatut, selle asemel, et arvutiekraani jõllitada või näpuga silitades ekraanilt lehti keerata. Call me weird.

Teine kokkupuude raamatuga täna oli seoses mu veretüübi dieedi ideega. Noh jah. Selle kohta ma olen ka viimasel ajal internetist palju lugenud ning olgugi, et väidetavalt ei ole veregrupi järgi toitumisel kaalule mingit erilist mõju, siis ma usun, et see mind ennast paremini tundma paneb ikka. Nii nagu mul muidugi on nende asjadega, siis muidugi olen ma suutnud sellest esmasest rütmist välja kukkuda, aga kindel plaan on ikka jätkata. Võib olla siis, kui uus palgapäev tuleb. Siiski, eeltöö on tehtud ja ma lugesin vanaema raamatut, mis küll seostab veretüübi dieeti ja artriidi vähendamist, kuid siiski annab kõvasti infot selle kohta, mida on soovituslik süüa ja mida mitte. Ehk siis see teine asi, mille täna käsile peaks võtma on see, et ma selle info kõik ilusti läbi töötan.

Ma tahaks, et ma suudaks ennast kokku võtta ja lihtsalt kogu sellest söögi ja trenni värgist kinni pidada. Trennist rääkides, leidsin Facebooki kaudu ühe päris mõnusa ja huvitava kõhulihaste treenimise, mis ei tohiks kellegi seljale liiga teha.

Ausalt öeldes, ei olegi loogiline, et kohe nädala ajaga mingeid meeletuid tulemusi nägema hakkan, kuid ma pean leidma püsivuse ja selle aktiivsuse, et õige asjaga jätkata. Pärast seda kui ma ratsutamise 3 korra peale nädalas tõmbasin, siis tegelikult ju aega on maa ja ilm ning ei tohi lasta endal lihtsalt laiskuda. Edu mulle sellega!

2 thoughts on “Raamatutest

Leave a Reply

